بعد از برجام کدام هیات‌های ایتالیایی به ایران آمدند؟

کدخبر: 2030317

حضور هیئت های ایتالیائی در تهران در بالاترین سطح پس از برجام صورت گرفته است.

به گزارش « نسیم آنلاین » امروزه شاهد حضور نمایندگان مختلف کشورها اعم از سیاسی و اقتصادی در سطوح مختلف در کشور می باشیم و این حضور بقدری پررنگ و پر ازدحام است که برخی آن را ترافیک دیپلماتیک و اقتصاد نام نهاده اند و در تاریخ سیاسی و اقتصادی کشور بی نظیر می باشد.

صرفنظر از آمادگی طرفهای ایرانی در جهت استفاده از این فرصت طلائی در جهت جذب سرمایه گذاری خارجی و انتقال دانش فنی که نیازمند سازماندهی و نظم و انضباط و آموزشهای لازم می باشد. اگر نیم نگاهی به نمایندگان کشورهای مختلف بیاندازیم شرکتهای ایتالیایی در بالاترین سطح، حضور فعال در این بازة زمانی داشته اند بطوریکه طی چند ماه گذشته بیش از 700 شرکت ایتالیایی در قالب 9 گروه اقتصادی در ایران حضور داشته اند.

شرکتهای بزرگ بین المللی نظیر ENI فعال در صنعت نفت و گاز ، FIAT در صنعت خودرو، دانیلی در صنعت فولادسازی ، راه آهن دولتی ایتالیا ، بیمه صادراتی ساچه، بانکهای سرمایه گذاری ایتالیا و دهها شرکت دیگر مؤید تمایل به حضور فعال ایتالیائی در ایران می باشد و زمانی که حضور چند وزیر مهم اقتصادی و نخست وزیر ایتالیا را به همراه هیئتها نیز مرور نمائیم به اهمیت همکاری و سرمایه گذاری ایتالیا در ایران واقف می شویم.

در این رهگذر طرح مباحثی نظیر ایرانیان مقیم ایتالیا اقدام به ثبت شرکت و حضور در هیئت ها با قصد و هدف فقط فروش را مطرح نمودن ، آنچنان به دور از واقعیت است که در روز روشن کتمان خورشید را مطرح نمائیم .

اتاق ایران و ایتالیا با بیش از 3000عضو فعال اقتصادی و صنعتی تمامی تلاش خود را جهت همکاری و هماهنگی با مسئولین محترم دولتی برای پربارتر بودن نتایج هیئت ها نموده است و انعقاد دهها قرارداد بین طرفین نویدبخش آینده روشن اقتصادی برای کشو عزیزمان ایران و ایتالیا می باشد.

لزوم به یادآوریست که ایتالیا در سالهای نه چندان دور شریک اول تجاری ایران در اروپا بود. و تنها کشوریست که تراز تجاری ایران با آن مثبت و به نفع ایران بوده است.

ارسال نظر: