دوربین «نسیم آنلاین» به سراغ کارگران بیکار شده رفت

فیلم:: روایت کارگران روغن نباتی "قو" از نحوه تعطیلی قدیمی‌ترین برند ایرانی!/ به دادمان برسید

کدخبر: 2033288

بلاتکلیفی باعث شده تا ۳۰۰ کارگر این کارخانه طی روزهای گذشته مقابل این کارخانه در جنوب تهران تجمع کرده و خواستار رسیدگی به وضعیت خود باشند

به گزارش خبرنگار اقتصادی « نسیم آنلاین »- نسیم اسدپور - کارخانه «قو» یکی از قدیمی‌ترین برندهای روغن نباتی است که در اوایل دهه 40 شمسی در تهران تأسیس شد. محصولات این کارخانه که روزگاری توانسته بود اولین برند مطرح در کشور باشد، تا چندی پیش با وجود فراز و نشیب‌های بسیار و رقابت با برندهای دیگر که به تدریج پایشان به بازار روغن‌ نباتی باز شد، همچنان پای ثابت سفره خانواده‌های ایرانی بود.

در سال‌های اخیر و همزمان با افزایش رقابت برندهای روغن نباتی، این شرکت از بخش دولتی به بخش خصوصی واگذار شد و این واگذاری، کارگران و کارمندان کارخانه را به آینده‌ای بهتر و روشن‌تر برای تولید امیدوار کرد، اما این امیدواری زیاد دوام نیاورد و به دلایل نامعلوم و غیرشفاف، رفته رفته میزان تولیدات این کارخانه کاهش یافت و همزمان با رکود حاکم بر بازار در دو سال اخیر، بر مشکلات «قو» افزوده شد.

بر اساس گزارش میدانی خبرنگار اقتصادی « نسیم آنلاین »، افزایش این مشکلات باعث تعطیلی بخش‌هایی از کارخانه و در پی آن، بلاتکلیفی بیش از 300 کارگر و کارمندی شد که به گفته آنان، برخی نزدیک به 30 سال از عمر کاری خود را در این کارخانه گذرانده‌اند.

این بلاتکلیفی باعث شد تا این کارگران، طی روزهای گذشته مقابل این کارخانه در جنوب تهران تجمع کرده و خواستار رسیدگی به وضعیت خود باشند.

« نسیم آنلاین » ضمن انعکاس مطالبه این کارگران، آمادگی انتشار پاسخ مسئولان این واحد تولیدی و مدیران دولتی مرتبط را دارد.

حجم ویدیو: 34.84M | مدت زمان ویدیو: 00:03:30 دانلود ویدیو
ارسال نظر: