وارد کننده مواد اولیه به «نسیم آنلاین» خبر داد:

کل سیستم گمرکات کشور سه روز تعطیل شد!/ مسئولان گمرک پاسخگو نیستند/ خسارت فعالان اقتصادی را چه کسی می‌دهد

کدخبر: 2041507

پیشوایی گفت: از شنبه این هفته تا عصر دیروز، ۳ روز کامل است که کل سیستم گمرک کشور قطع است .

مجتبی پیشوایی فعال اقتصادی و وارد کننده مواداولیه در گفتگو با « نسیم آنلاین » با انتقاد از وضعیت نا به سامان گمرک در روزهای اخیر اظهار کرد: اوضاع در گمرکات کشور خوب نیست و اکثر فعالان اقتصادی با مشکل رو به رو هستند. از روز شنبه سیستم کل گمرکات کشور قطع شده است .

وی افزود: متاسفانه مسئولان بدون این که زیر ساخت‌های لازم را فراهم کنند، سیستم گمرک را یکپارچه کرده‌اند و شرایطی ایجاد شده که سیستمی که نباید یک ثانیه هم قطع شود، سه روز است که قطع شده است.

این فعال اقتصادی عنوان کرد: مهم ترین عواقب خطرناکی که مشکلات این روزهای گمرک برای اقتصاد کشور ایجاد کرده است، رونق بیشتر انبارداری و تعطیلی خط تولید کارخانجاتی است که منتظر مواد اولیه هستند. مسئولان گمرک مدتی است بدون اینکه زیر ساختها را مهیا کنند، سیستم تشریفات گمرکی را اینترنتی کرده‌اند و از ابتدای شروع این سیستم ، روزی نبوده که سیستم گمرکات قطع نباشد و ترخیص کارها مدام از این موضوع گله دارند .

پیشوایی به «نسیم آنلاین» تصریح کرد: از شنبه این هفته تا دیروز، 3 روز کامل است که کل سیستم گمرک کشور قطع است. ما برای ترخیص کالا از شنبه منتظر وصل شدن سیستم گمرک هستیم. با چند گمرک دیگر هم در تماس هستیم ولی آنها هم وضع را افتضاح توصیف می کنند.

وی گفت: معلوم نیست خساراتی که مشکلات سه روز اخیر گمرک بر فعالان اقتصادی تحمیل کرده، به عهده کیست. بالاخره یک ارگان باید در این زمینه پاسخگو باشد. هزینه دموراژ ، انبارداری ، فساد کالا در گمرک و انتظار مواد اولیه خیلی از کارخانجات بر عهده کیست؟

این فعال اقتصادی با انتقاد از اینترنتی شدن سیستم گمرک عنوان کرد: وقتی ما در تهران ، جهت دانلود یک کلیپ 20 ثانیه ای مشکل و قطعی داریم، چه اصرار هست که سیستم را اینترنتی کنند؟ علی القاعده باید بستر را آماده کرده و سپس سیستم راه اندازی می‌شد. درست نیست که با روش آزمون خطا بخواهیم مسائل گمرک را حل و فصل کنیم.

ارسال نظر: