گلایه قائم مقام نعمت‌زاده از بی تاثیر بودن برجام بر وضعیت صنایع:

رحمانی: برجام تاثیر پررنگی بر صنعت کشور نداشت/ تعامل بانکها با واحدهای تولیدی راضی کننده نیست

کدخبر: 2049848

قائم مقام وزیر صنعت در امور تولیدی گفت: آثار مثبت برجام باید در حوزه صنعت پررنگ‌تر باشد.

به گزارش « نسیم آنلاین » قائم مقام وزیر صنعت در امور تولید در خصوص نحوه تعامل بانک‌ها با کارگروه‌های استانی گفت: واقعیت این است که میزان پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی در قالب این طرح رقم قابل توجهی نبوده است.

رحمانی ادامه داد: بانک‌ها در این زمینه کند عمل کردند مخصوصا با اتفاقات اخیر که باعث تغییرات در سطح مدیریت کلان بانک‌ها شد، در همین راستا ما در چند روز اخیر جلساتی را برگزار کردیم تا موانعی که در سر راه پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان وجود دارد را از میان ببریم.

وی ادامه داد: تمام سعی خودمان را می‌کنیم که این طرح تبدیل به توزیع پول نشود به دنبال این هستیم به واحدهایی این تسهیلات پرداخت شود که در تامین سرمایه در گردش مشکل دارند و با این تسهیلات مشکلات آنها رفع می‌شود زیرا اگر در این امر مراقبت نکنیم این طرح نیز به سرنوشت طرح‌های قبلی دچار خواهد شد.

وی ادامه داد:اگر به واحدی که مشکل فروش دارد تسهیلات بدهیم فقط به انبار کردن کالا کمک کردیم اما واحدهایی که مشکل فروش ندارند و به سبب بالا رفتن قیمت مواد اولیه دچار مشکل شده‌اند و یا واحد‌هایی که با توجه به افزایش 3 برابری هزینه‌های ارزی برای گشایش اعتبار مشکل دارند و مشکلاتی از این قبیل، برای ما اولویت دارند.

وی ادامه داد: در روزهای آینده جلسه‌ای با روسای سازمان های صنایع کلیه استان‌ها برای هماهنگی بیشتر برگزار خواهد شد.

رحمانی تصریح کرد: تولید مختص به وزارت صنایع نیست بلکه دغدغه همه کشور است. ما اگر می‌خواهیم مشکلات اقتصادی کشور حل شود باید فعالیت‌های مولد در صنعت کشاورزی و معدن افزایش پیدا کند و دولت یازدهم تا کنون بیشترین جلسه‌ها و مصوبات را داشته است. به طوری که معاون اول تمام وقت مشغول حل مشکلات این حوزه هستند.

وی افزود: آثار مثبت برجام باید در حوزه صنعت پررنگ‌تر باشد. امسال به دنبال اجرای طرح‌های موثرتری هستیم و برخی طرح‌ها را به صورت پرونده‌ای و با دقت خاص جلو خواهیم برد.

وی ادامه داد: مشکلات صنایع پیشرو، لوازم خانگی، خودرو و پتروشیمی را به صورت مورد به مورد حل خواهیم کرد و انتظار داریم امسال شاهد جهش خوبی در تولید باشیم.

ارسال نظر: