پاسخ وزارت صنعت به گزارش «نسیم آنلاین»

کدخبر: 2079268

وزارت صنعت در جوابیه خود نوشت که قرارداد ساخت کشتی‌ در سال ۸۶ و به صورت نقدی منعقد شده بود که در آن زمان ۱۶۰ میلیون دلار (باحتساب دلار سه هزار ۹۰۰ تومانی فعلی برابر با ۶۲۴ میلیارد تومان (به عنوان پیش‌پرداخت به طرف مقابل پرداخت شد.

به گزارش « نسیم آنلاین » روابط عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت در جوابیه‌ای به گزارش « نسیم آنلاین » نوشت: باعنایت به انتشار خبر" خرید 7 کشتی از کره جنوبی درست برخلاف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی"در مورخ 20/9/95 در آن خبرگزاری ، خواهشمند است طبق قانون مطبوعات و رسانه‌ها نسبت به درج جوابیه در اسرع وقت اقدام فرمایید.

متاسفانه در گزارش نسیم آنلاین بدون آگاهی از جزییات قراردادی که یک دهه از انعقاد آن می‌گذرد ، مطالبی مطرح شده ، که در پاسخ به آن ذکر چند نکته ضروری است : 1- قرارداد ساخت کشتی‌ در سال 86 و به صورت نقدی منعقد شده بود که در آن زمان 160 میلیون دلار (باحتساب دلار سه هزار 900 تومانی فعلی برابر با 624 میلیارد تومان (به عنوان پیش‌پرداخت به طرف مقابل پرداخت شد . 2- در آن زمان کسی به فکر ساخت داخل نبوده ولی وزارت صنعت تلاش کرد که طرف خارجی را متقاعد کند با توجه به توان داخل بخشی از کار در داخل کشور و بخش دیگر در خارج انجام شود. 3- در زمان تحریم به سبب اعمال تحریم‌ها ادامه همکاری‌ها ممکن نشد اما پس از امضای برجام این قرارداد باید به نتیجه می‌رسید . اخیرا با توجه به اینکه موضوع قرارداد به داوری علیه ایران رفته ، وزارت صنعت،معدن و تجارت خواستار شد شرکت ایرانی با طرف خارجی مذاکره تا قرارداد تعدیل و از خرید نقدی به فایناس تبدیل شود. نکته چهارم : با توجه به سیاست‌های راهبردی وزارت صنعت،معدن و تجارت در مباحث مربوط به عقد قرارداد با طرف‌های خارجی ، مقرر شده تا سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت بصورت کتبی به سازمان کشتیرانی و طرف خارجی ابلاغ شود.

ارسال نظر: