دوربین «نسیم آنلاین» به سراغ مسئولان رفت

فیلم:: گرانی پوشاک بعد از حادثه پلاسکو از کجا آب می‌خورد؟

کدخبر: 2084408

برخی از افراد سود جو از واردات پوشاک سود فراوانی به جیب می زنند به این شایعه در بازار دامن می زنند که با توجه به آسیب ظرفیت پوشاک کشور در ماجرای پلاسکو نیاز به واردات البسه و پوشاک در کشور برای ایام پایان سال و نوروز وجود دارد.

گروه اقتصادی « نسیم آنلاین »: حدود یک هفته از آتش سوزی و سپس سقوط ساختمان پلاسکو می گذرد و تبعات مختلف آن در جامعه ادامه دارد. در میان جنبه های مختلف حادثه تلخ ساختمان پلاسکو این روزها در بازار پوشاک هم زمزمه هایی درباره این ماجرا شنیده می شود. برخی از افراد سود جو که از واردات پوشاک سود فراوانی به جیب می زنند به این شایعه در بازار دامن می زنند که با توجه به آسیب ظرفیت پوشاک کشور در ماجرای پلاسکو نیاز به واردات البسه و پوشاک در کشور برای ایام پایان سال و نوروز وجود دارد. عده ای دیگر هم که فضا را کاملا برای ماهیگیری مهیا می بینند به دنبال این هستند که به بهانه آتش سوزی ساختمان پلاسکو قیمت پوشاک را گران کنند، تا بلکه از این راه بتوانند سود کلانی را به جیب بزنند. دوربین « نسیم آنلاین » برای پاسخ به این شبهات به سراغ محمد جواد صدق آمیز رئیس مرکز پژوهش های اتحادیه صنف پوشاک و نائب رئیس این اتحادیه رفته و نظر وی را در این زمینه جویا شود. صدق آمیز خسارت وارد شده به صنعت پوشاک کشور را حداکثر چیزی در حدود 150 میلیارد تومان دانسته که بازار مصرف شب 5000 میلیارد تومانی در برابر ان بسیار ناچیز است.

او تاکید کرده از 6000 تولید کننده پوشاک در تهران یک درصد هم در ساختمان پلاسکو ساکن نبوده اند که آتش گرفتن این ساختمان باعث ضرر جدی به این ساختمان شود.

محمد حسین عرب نایب رئیس اتحادیه پوشاک هم در گفتگو با « نسیم آنلاین » با انتقاد از جوسازی عده ای برای واردات و یا افزایش قیمت پوشاک اظهار کرد که آتش گرفتن ساختمان پلاسکو تاثیری در این مسئله نخواهد داشت. مشروح گزارش ویدئویی خبرنگار « نسیم آنلاین » در این زمینه به شرح زیر است:

حجم ویدیو: 33.51M | مدت زمان ویدیو: 00:03:26 دانلود ویدیو
ارسال نظر: