یک اقتصاددان در گفتگو با «نسیم آنلاین» از نگرانی‌های دولت یازدهم در پاسخگویی به منتقدان می‌گوید

کارنامه افتضاح دولت در اقتصاد باعث ترس روحانی از مناظرات زنده است

کدخبر: 2094912

دهقانی گفت: آقای روحانی به دلیل کارنامه نامناسب ۴ ساله، تا جایی که بتواند از مناظره زنده پرهیز خواهد کرد و برگزار نشدن مناظرات زنده نظر دولتمردان بوده است.

محمود دهقانی اقتصاددان در گفتگو با « نسیم آنلاین » در مورد نقش دولت یازدهم در برگزار نشدن زنده مناظرات انتخاباتی اظهار کرد: آقای روحانی به دلیل کارنامه نامناسب و افتضاح 4 ساله، تا جایی که بتواند از مناظره زنده پرهیز خواهد کرد و برگزار نشدن مناظرات زنده نظر دولتمردان بوده است.

وی افزود: رئیس سازمان صداوسیما به طور شفاف اعلام کرد که در خواست مصرانه ما برگزاری مناظرات به طور زنده بوده و هست. اعضای کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات 5 نفر هستند. وقتی رئیس سازمان صداوسیما به این شکل اظهار نظر می‌کند، طبیعتا رای سازمان در کمیسیون بر مناظره زنده است.

این اقتصاددان تصریح کرد: اگر دو نفر نماینده دولت رای مثبتی در خصوص مناظرات زنده داشتند، قطعا این مهم تصویب می‌شد(با اکثریت 3 رای)؛ بنابراین اولین مخالف مناظرات زنده خود دولتی‌ها هستند. از طرفی چون افکار عمومی به شدت مخالف برگزاری مناظره‌های ضبط شده است، دولتمردان دوگانه عمل می‌کنند؛ یعنی از یک طرف خود را حامی مناظره زنده نشان می‌دهند و از طرف دیگر و در پشت صحنه کاری می‌کنند که حتی الامکان مناظرات زنده برگزار نشود.

دهقانی گفت: واقعا این برخورد دو گانه، دوگانگی زشتی است و دولتمردان ذیربط باید صداقت داشته باشند. جالب اینجاست که آقای آشنا مشاور آقای رئیس جمهور اعلام کرده‌اند که سوالاتی که قرار است از نامزدهای انتخاباتی پرسیده شود از قبل باید در اختیارشان قرار بگیرد.

وی عنوان کرد: این اظهار نظر مشاور رئیس جمهور نشان می‌دهد که دولتمردان یازدهم از برگزاری مناظرات زنده نگران هستند. آقای روحانی، اگر شما اگر از عملکرد خود راضی هستید باید از مناظره زنده استقبال کنید.

این اقتصاددان بیان کرد: واقعیت این است که عملکرد ضعیف آقای روحانی بویژه در عرصه اقتصاد باعث شده آن‌ها اساسا علاقه‌ای به مناظره نداشته باشند.

ارسال نظر: