رئیس اتحادیه لوازم الكتریكی: جنس‌های پاكستانی بیكیفیت در بازار ایران فاقد گارانتی هستند

کدخبر: 888679

درودیان در گفتگو با «نسیم» از قاچاق لوازم الكتریكی چینی از مرزهای پاكستان خبر داد و گفت: این اجناس فاقد گارانتی و خدمات پس از فروش هستند/ مشكل مالیاتی لوازم الكتریكی‌ها حل نشده است

علی‌اصغر درودیان با اشاره به عرضه جنس‌های قاچاق فاقد كیفیت چینی در سطح بازار، گفت: این جسن‌ها به دلیل ورود از مرز پاكستان به جنس‌های پاكستانی در بازار معرف هستند كه نه‌ تنها فاقد هرگونه خدمات پس از فروش و گارانتی هستند بلكه كیفیت آنها بسیار نازل است ولی به دلیل قیمت پایین‌شان مورد استقبال مصرف‌كنندگان ایرانی قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینكه بازرسین اتحادیه از قدرت اجرایی لازم در مقابله با عرضه كالای قاچاق برخوردار نیستند، افزود: دستگاه مسئول در این زمینه سازمان حمایت مصرف‌كنندگان و تولید‌كنندگان است.

رئیس اتحادیه لوازم الكتریكی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینكه مشكل مالیات كماكان به قوت خود باقی است، گفت: به رغم جلسات برگزار شده، مسئولان سازمان امور مالیاتی مدام در حال زمان سوزی هستند و هیچ روشن‌گری از سوی آنها صورت نمی‌گیرد.

به گفته وی، بر اساس قانون صنف لوازم الكتریكی و برقی در گروه "ج" مالیاتی قرار داشته و مشمول پرداخت مالیات بر ارزش افزوده نیستند در حالیكه امسال سازمان امور مالیاتی بدون اینكه هیچ ابلاغ رسمی در این خصوص داشته باشد گروه این صنف را بند "ج" به "الف" تغییر داده است.

ارسال نظر: