قائم‌مقام وزیر صنعت در امور تجارت: هیچ دخالتی در انتخابات اصناف نداشتیم

کدخبر: 891194

خسروتاج با تأكید بر اینكه انتخابات اصناف در چارچوب قانون انجام شده است، تأكید كرد: هیچ دخالتی در زمینه این انتخابات انجام نشده و كاملا در ضواط و چارچوبی كه قانون مشخص شده انتخابات برگزار وافراد انتخاب شدند

به گزارش «نسیم» به نقل از شاتا، مجتبی خسرو تاج با اشاره به برگزاری انتخابات سراسری اصناف در 31 اردیبهشت ماه و معرفی هیأت رئیسه اتاق‌های اصناف شهرستان‌های مختلف كشور تصریح كرد: براساس آئین نامه ابلاغی به استانها، از میان هیئت رئیسه انتخابی جلسه تشكیل و یك نفر به عنوان رئیس اتاق شهرستان انتخاب می شود.

وی افزود: این انتخابات در اغلب استان‌ها انجام شده است و مابقی نیز طی هفته آینده انجام و روسای اتاق‌های اصناف شهرستان‌ها نهایی می‌شوند.

قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور تجارت در ادامه به نحوه برگزاری انتخابات و تعیین افراد منتخب اشاره كرد و گفت: طبق قانون، مكانیزم انتخابات تعریف و نحوه كاندید شدن افراد مشخص شده است.

وی افزود: قطعا انتظار همه اتحادیه‌ها و اصناف، انتخاب و تعیین افرادی است كه از صلاحیت و سلامت كافی برخوردار و با روش‌های نوین توزیع و نظارت بر بازار آشنایی كامل داشته باشند.

به گفته خسرو تاج، تشخیص منافع اصناف و اتحادیه‌ها و دفاع از حقوق ذینفعان و واحدهای صنفی همه از مشخصه‌هایی است كه تنها از عهده افرادی كه ا ز تجربه و بلوغ كافی برخوردار باشند بر خواهد آمد.

وی اضافه كرد: از این رو امروزه همه بنگاه‌ها و واحدها در جهت جلب رضایتمندی مشتریان و مصرف‌كنندگان گام بر می‌دارند و در این میان نقش اتاق‌های اصناف علاوه بر حفظ منافع صنفی، جلب و ارتقاء این رضایتمندی است كه این مهم جز با خدمت‌رسانی به مردم و تعقیب منافع مصرف‌كنندگان امكان‌پذیر نخواهد بود.

معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه خاطرنشان كرد: حجم كاری كه امروز متوجه واحدهای صنفی است عمدتا در راستای وظایفی كه نظام بازرگانی داخلی از آنها انتظار دارد لكن علاوه بر آن براساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نیز چندین محور نیز بر عهده نظام بازرگانی داخلی گذاشته شده است كه این موارد وظایف اتاق‌های اصناف را سنگین‌تر می‌كند.

وی افزود: مهمترین این موارد، شفاف‌سازی، روان‌سازی و به روز آمد كردن نظام توزیع و نظام كنترل قیمت‌ها است لذا اتاق‌های اصناف باید هر چه بیشتر دراین زمینه‌ها گام بردارند.

خسروتاج اظهار كرد: تعیین سهم عادلانه عوامل تولید از مرحله تولید تا مصرف نیز یكی دیگر از موضوعاتی است كه باید مورد توجه خاص اصناف قرار بگیرد.

وی افزود: برخی از مصرف‌كنندگان در خصوص عوامل موثر بر افزایش قیمت‌ها از زمان تولید تا رسیدن به دست مصرف‌كننده گلایه دارند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: شناسایی عوامل مختلف این افزایش قیمت از تولید تا مصرف نیز جزء وظایف اتاق‌ها است و باید در غالب موضوع شفاف‌سازی و روان‌سازی نظام توزیع نسبت به حذف عوامل زاید اقدام كنند.

به گفته وی، داشتن نگاه بهره‌ور با تكیه بر كاهش هزینه‌های اضافی از مولفه‌های مهمی است كه باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد به طوری كه ستاده نسبت به داده از رقم بالاتری برخوردار شود تا كاهش هزینه‌ها و مطلوبیت بیشتر مصرف‌كنندگان را به دنبال داشته باشد.

خسروتاج همچنین یادآور شد: در شهریور ماه سال جاری نیز انتخابات اتاق اصناف ایران برگزار می‌شود كه به دنبال آن هیأت رئیس اتاق اصناف ایران نیزمشخص خواهند شد.

ارسال نظر: