سفیر امارات در تهران: ایران عاملی تأثیر‌گذار در ثبات منطقه محسوب می‌شود

کدخبر: 891345

محمد‌الظبی در دیدار هیأت تجاری امارات افزود: حتی تمام مسائل خارجی هم نتوانسته تأثیر چندانی بر روابط ایران و امارات بگذارد و حجم مبادلات تجاری این دو کشور بسیار بالاتر از ارقام رسمی و ثبت‌ شده است

به گزارش «نسیم»،‌ محمد الظبی در دیدار هیأت تجاری امارات اعضای اتاق بازرگانی تهران حضور این هیأت را حاصل تلاش سفیر ایران در امارات متحده عنوان کرد و گفت: هم‌اکنون اقتصاد و جنبه‌های اقتصادی در راس امور کشورها قرار گرفته و گرداننده اصلی همه مسائل است .

وی با بیان اینکه روابط تاریخی ایران و امارات یک رابطه سنتی است گفت: حتی تمام مسائل خارجی هم نتوانسته تاثیر چندانی بر این روابط بگذارد و حجم مبادلات تجاری این دو کشور بسیار بالاتر از ارقام رسمی و ثبت‌شده است .

الظبی خاطرنشان کرد: عوامل اقتصادی حتی بر عوامل سیاسی امنیتی و نظامی هم تاثیر‌گذار است و امارات هم به هر نحوی که شده در مراحل مختلف هر مانعی را پشت سر گذاشته و تلاش می‌کنیم، در چارچوب دستورات این موانع و اختلافات کوچک را حل کنیم .

وی از حضور امیر کویت در اتاق تهران خبر داد و گفت: هیأت قطری نیز فردا در بوشهر برای مذاکرات تجاری جلسه دارند و در همین راستا ما تلاش می‌کنیم، تا تمام دشواری‌ها را بر سر راه سرمایه‌گذاران برطرف کنیم چرا که جمهوری اسلامی ایران در ثبات منطقه یک عامل تاثیر‌گذار است که در عین حال تاثیر‌پذیر هم هست .

وی خطاب به تجار بخش خصوصی ایران و امارات گفت: هم‌اکنون این مسئولیت برعهده بخش خصوصی دو کشور است که مشکلات و موانع را بررسی و شناسایی کرده تا برطرف شود و امیدواریم تا همکاری‌های متقابل ادامه یابد .

ارسال نظر: