مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی تهران: صنعتگر نمی‌تواند با سودهای بالای ۲۸ درصد کار کند

کدخبر: 899761

علی سلیمانی در نشست خبری افزود: واحدهای تولیدی که از داخل شهر به این شهرک‌ها منتقل می‌شوند تا پنج سال از پرداخت مالیات معاف هستند/ شهرک صنعتی "شهریار" تا سال ۹۴ به بهره‌برداری خواهد رسید

به گزارش خبرنگار «نسیم»، دکتر علی سلیمانی، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران در این نشست خبری خود در جمع خبرنگاران در شهرک صنعتی عباس‌آباد تهران افزود: شهرک صنعتی عباس‌آباد یکی از شهرک‌های صنعتی بزرگ خاورمیانه و چهارمین شهرک بزرگ فعال صنعتی تهران محسوب می‌شود.

سلیمانی گفت: در استان 13 شهرک صنعتی داریم. 3500 واحد تولیدکننده فعال در تهران هستند و دارای پروانه بهره‌برداری هستند و بیش از این تعداد نیز در بازه‌های زمانی دیگر شروع به کار می‌کنند. در مجموع 8500 واحد تولید در شهرک‌های صنعتی مشغول به فعالیت هستند. در حال حاضر 2500 نفر شاغل در این واحدها هستند.

وی به این نکته اشاره کرد که مساله محیط‌زیست در تهران برای ما مهم بوده به طوریکه در تمامی شهر‌ک‌های صنعتی به تصفیه‌خانه مجهز می‌باشند.

وی افزود: شهرک صنعتی "شهریار" به مساحت 2500 هکتار در جنوب غربی استان تهران در حال احداث بوده و تا سال 94 به بهره‌برداری خواهد رسید و به مرور به جذب واحدهای صنعتی- تولیدی در این شهرک صنعتی اقدام خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: مدل شهرک‌های صنعتی خوب در ایران جا افتاده است. در این شهرک‌ها تولیدکننده دغدغه تولید را نخواهد داشت و به راحتی می‌تواند با امکانات زیربنایی به تولید بپردازد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه گفته می‌شود شهرک‌های صنعتی نیمه‌فعال هستند، گفت: مشکل از تولید است. صنعتگر نمی‌تواند با سودهای بالای 28 درصد کار کند. ما باید برنامه‌ای تهیه کنیم که نقدینگی به سمت تولید برگردد. تورم براساس آمارهای اعلام شده از سوی مسئولان دولتی و بانک مرکزی در حال حاضر به 20 درصد رسیده است.

وی در ادامه به پاسخ به س

ارسال نظر: