ترکان: مناطق آزاد محل اجرای سیاست‌های بزرگ است

کدخبر: 908992

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی افزود: مناطق آزاد کشور می‌توانند بستر مناسبی برای اجرای سیاست‌های بزرگ باشند و گردشگری سلامت در این میان می‌تواند جایگاه خوبی داشته باشد

به گزارش‌«نسیم» به نقل از روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مهندس اکبر ترکان در اولین نشست شورای راهبردی گردشگری سلامت گفت: مناطق آزاد کشور قطعات و اقلیم هایی کوچک از ایران هستند و می توان طرح ها متفاوتی در تمامی حوزه ها در آنها اجرا کرد و در صورتی که به موفقیت رسیدند بتوان آن را به کل کشور تعمیم داد.

مشاور رییس جمهور با اشاره به اهمیت جایگاه "گردشگری سلامت" در دولت تدبیر و امید گفت: رییس جمهور در نشست با مدیران عامل مناطق آزاد در کیش در نوروز 93 بر ضرورت اهمیت پرداختن این مناطق به مقوله گردشگری حلال و گردشگری سلامت تاکید کردند.

ترکان تاکید کرد: کشورهایی در عرصه گردشگری سلامت در دنیا موفق هستند که به صنعت گردشگری توجه ویژه ای نشان داده اند.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور ادامه داد: حجم فعالیت دفاتری که به کار بازاریابی برای جذب بیماران خارجی به ایران مشغول هستند می بایست افزایش یابد چرا که در حال حاضر یکی از مسیرهای اصلی جذب بیماران خارجی برای درمان در ایران، این دفاتر هستند.

مشاور رییس جمهور افزود: با آقای سلطانی فر رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هم صحبت هایی در خصوص توسعه فعالیت این دفاتر و بها دادن بیشتر به حوزه گردشگری سلامت در کشور انجام شده است.

ترکان با تاکید بر اینکه بخش خصوصی بسیار بیشتر از فعالیت هایی که تاکنون در حوزه گردشگری سلامت انجام داده باید فعال تر شود؛ در خصوص گردشگری معکوس و اعزام تیم های پزشکی به کشورهای هم جوار گفت: با توجه به مذاکراتی که با کشور قطر داشته ایم امکان تاسیس و راه اندازی بیمارستان در این کشور وجود دارد چرا که پزشکان ایرانی می توانند به نوعی صادرات خدمات و علم انجام دهند.

ارسال نظر: