"کنترل جایگاه‌های سوخت CNG در دستور کار سازمان ملی استاندارد ایران قرار دارد"

کدخبر: 925442

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان سال تمام ۲۲۴۰ جایگاه سوخت گاز طبیعی در کشور مورد نظارت و بررسی قرار می‌گیرد

به گزارش «نسیم»، وحید مرندی‌مقدم، معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران، ایمنی خودرو، ایمنی خودروهای گاز سوز و ایمنی جایگاه‌های سوخت را سه مولفه اساسی در سیستم حمل و نقل درون شهری دانست و اظهار داشت: هم‌اکنون تمامی خودروهای تولید داخل بر اساس استانداردهای 51 گانه تحت نظارت و کنترل سازمان ملی استاندارد ایران قرار دارد.

مرندی‌مقدم افزود: بر اساس قانون، وظیفه نظارت بر جایگاه‌های CNG به عهده سازمان ملی استاندارد ایران است و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان سال تمام 2240 جایگاه سوخت CNG در کشور مورد نظارت و بررسی قرار می‌گیرد.

معاون نظارت بر اجرای استاندارد گفت: سال گذشته 60 جایگاه سوخت مورد ارزیابی قرار گرفت که از این تعداد، یک جایگاه به علت نداشتن استانداردهای لازم ، تعطیل شد.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون، وظیفه بررسی مخازن CNG خودروهای سبک، بر عهده وزارت کشور و خودروهای سنگین بر عهده وزارت راه و شهرسازی است، خواستار ایجاد مراکز بازبینی خودروهای سبک و سنگین دوگانه‌سوز در کشور شد.

گفتنی است: در حاشیه این مراسم، نمایشگاه حمل و نقل درون شهری با حضور مسئولان حاضر در همایش، افتتاح شد.

ارسال نظر: