استفاده از روغن پالم و چربی گیاهی از فردا در هیچ یک از محصولات لبنی بجز بستنی مجاز نیست

کدخبر: 930326

معاون سازمان ملی استاندارد ایران گفت: در نمونه‌‌گیری‌‌های انجام شده از ۱۱۸ فرآورده محصولات لبنی در ۵.۸ درصد از موارد، در تولید محصول از چربی گیاهی استفاده شده بود

به گزارش خبرنگار «نسیم»، وحید مرندی مقدم، معاون سازمان ملی استاندارد ایران در نشستی خبری با اشاره به نمونه گیری اخیر انجام شده از بازار محصولات لبنی گفت: در این نمونه گیری از 118 فرآورده محصولات لبنی در 5.8 درصد از موارد در تولید محصول از چربی گیاهی استفاده شده بود و پرونده واحدهای متخلف به مراجع قضایی ارسال شده است.

مرندی مقدم با اشاره به اینکه میزان استفاده از چربی گیاهی در تولید لبنیات در چند هفته اخیر نصف شده است گفت: طبق اعلام وزارت بهداشت از فردا هیچ یک از محصولات لبنی به جز بستنی نباید از روغن پالم و چربی گیاهی استفاده کنند.

وی تاکید کرد: استاندارد این محصولات نیز در درست تجدید نظر است

معاون سازمان استاندارد تصریح کرد: در تابستان امسال 18 مورد جعل علامت استاندارد کشف شد و 40 مورد تخلف کم فروشی نیز به سازمان تعزیرات ارجاع داد شد.

وی همچنین با اشاره به ممنوعیت استفاده از خمیر مرغ در تولید سوسیس و کالباس از سال 90 تاکنون اظهار کرد: در آخرین بازرسی انجام شده از 1011 مورد نمونه در 288 مورد از بافت های غیر مجاز در تولید سوسیس و کالباس استفاده شده بود که با آنها برخورد شد.

وی تاکید کرد هم اکنون هیچ یک از واحدهای سوسیس و کالباس که دارای نشان استاندارد هستند از خمیر مرغ در تولید محصولات خودشان استفاده کنند.

مرندی همچنین با انتقاد از اطلاع رسانی های اخیر وزارت بهداشت در مورد سلامت محصولات غذایی، اظهار کرد: نباید در این موارد به دنبال اطلاع رسانی های تبلیغاتی باشیم و اعتماد مردم را بی جهت خدشه دار کنیم.

ارسال نظر: