"نباید هراسی که موجب کاهش مصرف شیر می‌شود در مردم ایجاد کرد"

کدخبر: 936176

عبدی، عضو هیأت رئیسه کمیسیون اجتماعی گفت: باید شرایطی فراهم شود که همه مردم از شیر و فرآورده‌های آن بعنوان غذای کامل بهره‌مند شوند

به گزارش «نسیم»، در نشستی که با حضور دکتر عبدی نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی و عضو هیأت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس، دکتر باروتکوب، مدیر عامل صنایع شیر ایران "پگاه"، اسدیان، معاون منابع مالی و سرمایه‌گذاری، بهاروند عضو هیأت مدیره پگاه لرستان در محل شرکت صنایع شیر ایران برگزارشد، طرح‌های توسعه‌ای پگاه لرستان ابلاغ شد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: محصولات تولیدی صنایع شیر ایران کاملا سالم و در حد استاندارد کشورهای توسعه یافته است.

دکتر عبدی گفت: باید شرایطی فراهم شود که همه مردم از شیر و فراورده‌های آن بعنوان غذای کامل بهره‌مند شوند. عضو هیأت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس تأکید کرد در بررسی‌های بعمل آمده محصولات صنایع شیر کاملا سالم و در حد استاندارد کشورهای توسعه یافته است. وی ادامه داد: در اطلاع‌رسانی‌ها باید دقت شود که هراسی که موجبات کاهش مصرف شیر را به همراه داشته باشد در مردم ایجاد نشود. نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی در خصوص نقش پگاه لرستان در استان افزود: پگاه لرستان یکی از کارخانه‌های خوب استان است که موجب رونق کسب و کار دامداران و روستائیان منطقه شده است و نقش مؤثری در اشتغال استان ایفا کرده است به طوری که 250 نفر در تولید، 500 نفر در توزیع و در حدود 17500 دامدار روستایی با پگاه همکاری دارند. عبدی اظهار کرد: سه طرح خط تولید و بسته‌بندی شیر استریل یک لیتری، احداث دامداری 2000 راسی در الیگودرز، احداث کارخانه تولید پودر شیر خشک و آب پنیر در پگاه لرستان موجبات توسعه بیشتر استان خواهدشد. دکتر باروتکوب مدیرعامل صنایع شیر ایران نیز در این گفتگو اعلام کرد: سرمایه‌گذاری پروژه‌های مورد اشاره توسط صنایع شیر و با بهره‌گیری از تسهیلات صندوق توسعه ملی خواهد بود که بالغ بر 60 تا 70 میلیارد تومان خواهد شد. وی گفت: مراحل ساخت پروژه دامداری از هفته آینده آغاز خواهد شد و همچنین بمناسبت عید بزرگ غدیر مراسم کلنگ زنی احداث کارخانه شیر خشک و محصولات پودری پگاه لرستان در هفته آینده اجرا می‌گردد. باروتکوب در پایان اظهار امیدواری کرد: با توجه به ورود تجهیزات خط تولید شیر استریل یک لیتری تا پایان سال جاری این خط نیز راه‌اندازی و به بهره‌برداری برسد.

ارسال نظر: