رئیس اتحادیه مرغداران میهن: واحدهای تولیدکننده تخم مرغ در آستانه ورشکستگی قرار دارند

کدخبر: 942525

هدایت اصغری در گفتگو با «نسیم» افزود: از وزارت جهاد کشاورزی انتظار می‌رودکه در این شرایط برای حمایت از مرغداران از کاهش بیش از حد قیمت تمام شده جلوگیری کند

رئیس اتحادیه مرغداران میهن با انتقاد از عرضه بیشتر از تقاضای تخم مرغ در بازار قیمت تمام شده تخم مرغ را بسیار پایین دانست.

هدایت اصغری در گفتگو با «نسیم» در خصوص وضعیت بازار تخم مرغ اظهار کرد: در حال حاضر میزان تولید تخم مرغ در کشور بیش از نیاز بازار است و همین مسئله بسیاری از واحدهای تولیدی را دچار مشکل کرده است.

وی افزود: از نظر کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی، قیمت هر کیلو تخم مرغ در بازار 4500 تومان است، اما وضعیت بازار این قیمت را به 3200 تومان تقلیل داده، به شکلی که بسیاری از واحدهای تولیدی در حال ورشکستگی هستند.

رئیس اتحادیه مرغداران میهن با اشاره به لزوم ورود وزارت جهاد کشاورزی به قیمت گذاری تخم مرغ و حمایت از این بخش به نسیم توضیح داد: از وزارت جهاد کشاورزی انتظار می رود که در این شرایط برای حمایت از مرغداران، از کاهش بیش از حد قیمت تمام شده جلوگیری کند.

اصغری ذخیره تخم مرغ در کشور را مطلوب دانست و بیان کرد: ذخیره بیش از نیاز داخل، ظرفیت صادرات را برای تخم مرغ فراهم کرده است که ما در حال حاضر تخم مرغ را به کشورهای روسیه افغانستان و عراق صادر می کنیم.

ارسال نظر: