ترکان: اعتقاد ندارم تعرفه‌‌ها باید برداشته شود

کدخبر: 948566

دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد در بازدید از غرفه «نسیم» افزود: بازار ما حق صنعتگران داخلی است و باید از صنعت داخلی با تعرفه حمایت کنیم/ روحانی تحت تاثیر هیچ جناح و گروهی تصمیم نمی‌‌گیرد

اکبر ترکان در گفتگو با خبرنگار «نسیم»، با بیان اینکه برخی رسانه‌ها قطعه ناقصی از صحبت‌های من را رسانه‌ای کردند گفت: متأسفانه این اقدام نشان از عدم صداقت کافی از سوی رسانه‌ها است آنچه بحث شده است در خصوص این مورد بوده که برای دفاع از تولید داخلی باید تعرفه‌ها را برداریم.

وی در ادامه افزود: عده‌ای می‌گفتند حمایت تعرفه‌ای برای صنعت ما مناسب نیست و حمایت تعرفه‌ای را تبدیل به رقابت کنیم من اعتقادی ندارم که تعرفه‌ها را برداریم و بدون تعرفه اجازه دهیم که کالاهای خارجی وارد شوند.

ترکان تاکید کرد: بازار ما محق صنعتگر ایرانی است و این موضوع نباید مورد غفلت قرار گیرد و نباید دروازه‌های کشور را به سمت کالاهای خارجی باز کنیم در این صورت تنها صنعت خودرو نیست که آسیب می‌بیند بلکه کل صنایع آسیب خواهند دید وضعیت ما به گونه‌ای است که باید در صنعت داخلی با تعرفه حمایت کرد.

رئیس دبیرخانه مناطق آزاد با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی برای کاهش تعرفه‌ها اظهار داشت: اگر در حال حاضر تعرفه‌ها برداشته شود هیچ صنعتی تاب مقاومت نخواهد داشت چرا که ما شاهد بودیم در دولت نهم و دهم همه کالاهای مصرفی از کفش تا سنگ قبر از خارج وارد می‌شد.

وی افزود: اختلافات قیمت ارز باعث نابودی صنعت داخلی می‌شود و منجر به واردات خواهد شد در نتیجه تعرفه باید باشد واگرنه ما در قورمه سبزی و آبگوشت بُزباش رقابت می‌کنیم و این در راستای تضعیف صنعتی نیست.

ترکان با بیان اینکه شخص دکتر روحانی فرد شناخته شده‌ای برای کشور ما است خاطرنشان کرد: تصمیماتی که آقای رئیس جمهور در خصوص مسائل سیاسی و انتخاب افراد می‌گیرد نیرومند و مستقل است و ایشان تحت تأثیر جوسازی‌های رسانه‌ای قرار نمی‌گیرند قطعاً پیشنهاد ایشان برای وزیر پیشنهادی وزارت علوم درست است چون به ایشان و شناخت ایشان آشنایی دارم.

وی همچنین تأکید کرد: از روند مذاکرات در عمان اطلاعی ندارم و شایعاتی که در خصوص استعفای من در رسانه‌ها مطرح شده است بی‌اطلاع هستم. ‬

ارسال نظر: