رئیس اتاق اصناف: اصناف وظیفه‌ای در قبال تنظیم بازار ندارند

کدخبر: 954321

فاضلی در گفتگو با «نسیم» افزود: با رسانه‌ای نشدن مصوبات ستاد تنظیم بازار مخالفم/ دولت برای جلوگیری از افزایش قیمت نان تن به تغییر ساختار این بخش دهد/ جمع آوری کارتخوان‌ها توسط اصناف منتفی شد

علی فاضلی رئیس اتاق اصناف کشور در گفتگو با «نسیم» در خصوص برخی اظهار نظرها در خصوص این که تنظیم بازار به اصناف سپرده شده است اظهار کرد: تنظیم بازار بر عهده مسئولان دولتی است و اتاق اصناف کشور یک عضو از ستاد تنظیم بازار است.

وی افزود: ساماندهی بازار با تنظیم بازار متفاوت است، براساس قانون اتاق‌های اصناف کشور مسئول ساماندهی وضعیت بازار و اصناف کشور هستند و ما به عنوان بخش خصوصی در کنار دولت در ستاد تنظیم بازار ایفای نقش می کنیم.

رئیس اتاق اصناف ادامه داد: آن چیزی که در ستاد تنظیم بازار تصویب شود برای اجرا به ما ابلاغ می شود و ما هم مجری این مصوبات هستیم، به طور مثال بخشی از ساماندهی بازار مانند میادین میوه و تره بار را به اصناف سپردند و اصناف وظیفه بیشتری در قبال تنظیم بازار ندارند.

فاضلی با اشاره به برگزاری جلسات ستاد تنظیم بازار به نسیم گفت: این جلسات در وزارت جهاد کشاورزی برگزار می شود که مسئول بازرسی و نظارت ستاد تنظیم بازار به عنوان نماینده این ستاد در جلسات حضور پیدا می کند.

وی در خصوص عدم رسانه ای شدن مصوبات ستاد تنظیم بازار عنوان کرد: متاسفانه مصوبات ستاد تنظیم بازار اطلاع رسانی نمی شود و با توجه به این که اکنون دبیری این ستاد بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است نمی توانم در این خصوص اظهار نظر کنم.

رئیس اتاق اصناف در پاسخ به این سوال که دست اندکاران ستادتنظیم بازار معتقدند نباید جلسات تنظیم بازار اطلاع رسانی شود چرا که در صورت اطلاع رسانی ، بازار مورد تشویش قرار میگرد گفت: با این نظر مخالفم و معتقدم که در حال حاظر از بازار خوبی برخوردار هستیم و در هیچ کالایی کمبود نداریم.

فاضلی در خصوص قیمت نان نیز بیان کرد: در خصوص قیمت آرد و نان باید دولت باید تن به اصلاح ساختاری این بخش دهد و یا باید با افزایش قیمت نان موافق کند.

وی در خصوص احتمال جمع آوری کارتخوان ها در صورت تداوم مشکلات ناشی از دریافت کار مزد خاطرنشان کرد: این مشکل به شورای پول و اعتبار محول شده و مطمئنا در آنجا با حضور نمایندگان اصناف کشور حل خواهد شد و نیازی به جمع آوری دستگاههای کارتخوان نخواهد بود.

ارسال نظر: