رئیس سازمان حمایت: به طور میانگین در تهران قیمت نان حداکثر افزایش ۳۰ درصدی دارد

کدخبر: 955233

سیدجواد تقوی در گفتگوی ویژه خبری، از اجرای طرح نظارتی و اختصاصی بر قیمت و کیفیت آرد و نان در دوره جدید اصلاح قیمت‌ها خبر داد و گفت: با تخلف‌کنندگان به شدت برخورد می‌شود

به گزارش «نسیم»، تقوی گفت: در مرحله جدید تا 20 درصد نانوایان می توانند با خروج از دریافت آرد یارانه ای و خرید آرد با قیمت آزاد کالاهای خود را نیز با نرخ آزاد بفروشند که البته این آزاد پزی در مناطق شهری خواهد بود و در مناطق روستایی و عشایری آزاد پز نداریم.

وی گفت: در هر استان کارگروهی به ریاست استاندار و عضویت سازمان صنعت (دبیر )، جهاد کشاورزی، بهداست، معاونت برنامه‌ریزی استاندار، سازمان امور اقتصادی، تعزیرات حکومتی و دیگر نهادهای ذینفع تشکیل شده است که به مدیریت و هماهنگی امور مربوط به تولید آرد و نان و قیمت و کیفیت نظارت خواهد کرد. وی افزود: سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نیز با هماهنگی بازرسی اتاق اصناف و ساماندهی بازرسان و تدوین دستورالعمل های نظارت به بازرسی ویژه و اختصاصی خود در نانواییها ادامه میدهد و دوره های آموزشی نیز برگزار شده است.

تقوی گفت: در هر استان و حتی در مناطق مختلف یک استان متناسب با شرایط و هزینه تمام شده و همچنین توان اقتصادی مردم اصلاح قیمت نان صورت می گیرد و در برخی مناطق کم و در برخی مناطق بیشتر خواهد بود اما در مجموع در یک استان بیشتر از 30 درصد نخواهد بود. وی درباره افزایش 34 درصدی قیمت برخی نانها در تهران گفت: این افزایش مربوط به آزاد پزان میشود و به طور میانگین در تهران حداکثر افزایش 30 درصد خواهد بود.

ارسال نظر: