مدیرعامل اتحادیه مرغداران میهن: تخم مرغ گران نشده است

کدخبر: 958186

هدایت اصغری در گفتگو با «نسیم» افزود: در حال حاضر مرغداران از تولید تخم مرغ متضرر می‌شوند / تا موانع صادرات برطرف نشود قیمت این محصول در وضعیت نرمال قرار نمی‌گیرد/ قیمت تخم مرغ برای مصرف کنندگان تغییری نکرده است

هدایت اصغری مدیرعامل اتحادیه مرغداران میهن در گفتگو با «نسیم» در خصوص خبرهای موجود درباره افزایش قیمت تخم مرغ اظهار کرد: در حال حاضر تلقی که از افزایش قیمت تخم مرغ می شود نسبت به قیمت فعلی است و با قیمت مطلوب فاصله دارد.

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ را درب مرغداری ها کیلویی 4500 تومان اعلام کرده است، ولی این قیمت در حال حاضر بین 3700 تا 3800 تومان است و تفاوت حدود 800 تومانی با قیمت واقعی دارد.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران میهن با اشاره به ضرردهی مرغداران تصریح کرد: متاسفانه تولیدکننده ما از تولید محصول خود نه تنها سود نمی برد بلکه دچار ضرر هم می شود.

اصغری افزود: هر شانه تخم مرغ با قیمت 9000 تومان به مردم عرضه می شود، یعنی افزایش قیمتی رخ نداده است. وی توضیح داد: هر شانه تخم مرغ حدود دو کیلوگرم تخم مرغ می شود، اما کم ترین سود آن به تولید کننده می رسد و واسطه ها بیشترین سود را در این خصوص می برند.

وی در پایان گفت: در چند خوشبختانه هفته گذشته قیمت ها به سمت هر کیلو 4000 تومان رفته است که اگر مشکلات صادرات برطرف شود وضعیت قیمت تخم مرغ به شرایط مطلوب نزدیک می شود.

به گزارش نسیم، گفتنی است پیش از این فرزاد طلاکش دبیر ستاد ترویج تخم مرغ از افزایش قیمت تخم مرغ خبر داده بود و ابراز امیداوری کرده بود با افزایش صادرات تخم مرغ به افغانستان و پاکستان قیمت این محصول به وضعیت نرمال نزدیک شود.

ارسال نظر: