عضو کمیسیون صنایع مجلس: ساماندهی بازار واردات خودرو به معنی انحصاری شدن بازار نیست

کدخبر: 978242

مؤید حسینی‌صدر با اشاره به اینکه کماکان محدودیتی برای فعالیت واردکنندگارن غیر رسمی وجود ندارد، گفت: هر واردکننده‌ای باید ملتزم به رعایت قوانین مصوبه وزارت صنعت، معدن و تجارت باشد

به گزارش «نسیم»، موید حسینی صدر، عضو کمیسیون صنایع مجلس با تاکید بر ضرورت دقت بر مفاد مصوبه وزارت صنایع در جهت ساماندهی بازار خودرو تاکید کرد: این قانون به معنی انحصاری شدن بازار نیست و این نگرانی بی مورد است.

حسینی‌صدر افزود: مصوبه وزارت صنایع و معادن مبنی بر ساماندهی بازار واردات خودرو و ملزم بودن واردکنندگان به ارائه خدمات پس از فروش و گارانتی یک اقدام کارشناسی و قانونی است تا حقوق مصرف‌کنندگان ایرانی رعایت شود.

وی با اشاره به اینکه کماکان محدودیتی برای فعالیت واردکنندگارن غیر رسمی وجود ندارد، گفت: هر واردکننده‌ای باید ملتزم به رعایت قوانین این مصوبه باشد.

صدر تأکید کرد: شاید خیلی از مشتریان از امکانات به روز و از استانداردهایی که برای چک کردن اصالت خودرو باید در نظر گرفت آگاه نباشند که این منجر به ضایع شدن حق مشتری می‌شود آن هم در شرایطی که به دلیل رسمی نبودن مرجعی که از آن خرید کرده‌اند، امکان پیگیری وجود ندارد.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس تصریح کرد: باید فضا برای رقابت عادلانه و سالم فراهم شود و همانطور که تجربه موفق سیاست درست وزارت صنایع در مورد خودروهای کشنده منجر به تعدیل قیمت‌ها شد، این تعدیل قیمت‌ها در مورد بازار خودرهای وارداتی سواری نیز رخ خواهد داد، فقط وزات صنایع باید مفاد قانون را برایم مردم شفاف کند تا نگرانی‌ها در مورد تاثیر این قانون بر افزایش قیمت خودروهای وارداتی بر طرف شود.

ارسال نظر: