عضو کمیسیون اقتصادی: آیین نامه جدید واردات خودرو پایان نگرانی‌ها در جامعه خواهد بود

کدخبر: 982152

نکو با اشاره به اینکه این تصمیم دولت می‌تواند منجر به رقابت بین نمایندگی‌ها شود، گفت: باید نمایندگی‌ها به صورت گسترده در کشور فعالیت داشته باشند تا موجب سلامت در روند واردات خودرو شوند

ابراهیم نکو، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به تخلفات متعدد وارد‌کننده‌های غیرمتفرقه خودرو از جمله "نگین خودروی شرق" و "آسان ساز خودرو" تأکید کرد: واردات خودرو با آیین نامه جدید دولت می‌تواند به رفع نگرانی‌ها و بدگمانی در جامعه پایان دهد .

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص آیین نامه جدید واردات خودرو مبنی بر ملتزم شدن همه واردکنندگان به ضوابطی مشخص مثل خدمات پس از فروش و گارانتی، گفت: واردات خودرو یک فعالیت تخصصی است که باید کسانی که صلاحیت و مهارت و اعتبار لازم برای این کار را دارا هستند در آن فعالیت کنند و به طور کلی در هر حوزه باید اهل فن وارد شوند.

وی تصریح کرد: واگذاری واردات خودرو به نمایندگی‌ها به جهت شرایط و ضوابط خاصی که در این جریان وجود دارد به نظر اقدام و تصمیم درستی است چراکه هرگونه ورود بی‌رویه، غیر کارشناسی و حتی غیرحرفه‌ای موجب بی نظمی در بازار می‌شود.

وی تصریح کرد: آیین نامه جدید واردات خودرو اقدام ارزنده‌ای در این راستا بوده و این اطمینان را بوجود می‌آورد که حداقل مجوز واردات به اشخاص صاحب صلاحیت ارائه شده است .

نکو با اشاره به اینکه این تصمیم دولت می تواند منجر به رقابت بین نمایندگی‌ها شود، گفت: باید نمایندگی‌ها به صورت گسترده در سراسر کشور فعالیت داشته باشند تا ضمن رقابت‌پذیری در واردات، موجب سلامت در روند واردات خودرو شود .

ارسال نظر: