نعمت‌زاده: تلفیق صنایع بزرگ با کوچک به توسعه اقتصادی سرعت می‌دهد

کدخبر: 985927

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: ما بر این باوریم که اگر بخواهیم کاری را انجام دهیم، می‌توانیم، بنابراین گروه "مپنا" یکی از نمونه‌های موفق همین موضوع است

به گزارش «نسیم»، نعمت‌زاده در مراسم رونمایی و افتتاحیه دستاوردهای جدید گروه مپنا گفت: ما بر این باوریم که اگر بخواهیم کاری را انجام دهیم، می‌توانیم، بنابراین گروه مپنا یکی از نمونه‌های موفق همین موضوع است.

وی افزود: در زمانی که بنده مدیرعامل توانیر در سال‌های گذشته بودم برای انتقال تکنولوژی به کشور 4 توربین خریداری شد اما بعد از آن به این نتیجه رسیدیم که برای انتقال تکنولوژی به کشور نیاز چندساله را وارد کشور کنیم، به همین منظور 25 توربین خریداری کردیم تا در قالب آن انتقال تکنولوژی را انجام دهیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: ساخت توربین‌های 2.5 مگاواتی که به عنوان توربین‌های جدید نیز معرفی شدند می‌توانند در آینده بسیار برای کشور مفید و موثر باشد بنابراین درباره اقدام مپنا در سرمایه‌گذاری بر روی توربین نسل جدید و کلاس F باید گفت که این اقدام می‌تواند موجب صرفه‌جویی، پیشرفت علم و تجربه برای کشور باشد.

وی تصریح کرد: رشد صنایع کوچک در گرو رشد صنایع مادر است، بنابراین تلفیق این دو صنایع می‌تواند برای کشور سودآور باشد. وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: ما حاضریم با قبول مسئولیت، پروانه‌های گروه مپنا را صادر کنیم چرا که معتقدیم حفاظت از محیط زیست بخشی از صنعت است.

ارسال نظر: