رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر: سکه هفته گذشته ۳۱ هزار تومان ارزان شد

کدخبر: 987745

کشتی‌آرای در گفتگو با «نسیم» افزود:پیش بینی می‌شود قیمت طلا در سال آینده نوسان زیادی نداشته باشد/ هیچ گونه قیمت اضافی بر روی سکه‌ها نیست و قیمت‌ها برابر با قیمت جهانی است

محمد کشتی‌آرای در گفتگو با خبرنگار «نسیم» اظهار داشت: در چند ماه گذشته یک رکود شدید در بازار سکه و طلا حاکم بود اما در طی یکی دو هفته گذشته وضعیت بازار طلا و داد و ستد سکه و طلا به نسبت ماه‌های گذشته بهتر شده است به همین دلیل بازار رونق خوبی داشته است.

وی با تأکید بر این مطلب که بازار سکه و طلا کاملا متعادل است بیان داشت: در حال حاضر نیز قیمت جهانی طلا کاهش یافته است، به طوری که هفته گذشته حدودا هر قطعه سکه 31 هزار تومان کاهش داشته است. بنابراین هیچ گونه قیمت اضافی بر روی سکه‌ها نیست و قیمت‌ها برابر با قیمت جهانی است.

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر گفت: دو سال است که قیمت طلا در یک محدوده حدود 8درصدی در حال نوسان است، یعنی در دو سال گذشته قیمت طلا و سکه حداکثر 8 درصد افزایش و حداقل نیز 8 درصد کاهش داشته است، بنابراین بازی طلا و سکه در دو سال گذشته همین 8 درصد بوده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر اوضاع اقتصادی دنیا نشان می‌دهد که شرایط برخی کشورها مانند اروپا و آمریکا رو به بهبود است در نتیجه قیمت طلا، با توجه به این وضعیت در شرایط مطلوبی قرار دارد و به نظر نمی‌آید در سال آینده نیز نوسان زیادی داشته باشد بلکه پیش بینی ما این است که سال آینده نیز طلا در همین قیمت باقی بماند.

ارسال نظر: