اکتشافات معدنی سال ۹۳ رکود زد

کدخبر: 992604

رئیس هیأت عامل ایمیدرو افزود: در سال گذشته میزان اکتشافات کشور از ۲۰۵ هزار کیلومتر مربع نیز عبور کرد که این میزان دو برابر رقم اکتشافات انجام شده در ۱۰۰ سال گذشته محسوب می‌شود

به گزارش «نسیم» به نقل از ایمیدرو، مهدی کرباسیان گفت: در سال گذشته میزان اکتشافات کشور از 205هزار کیلومتر مربع نیز عبور کرد که این میزان دو برابر وعده داده شده برای برنامه اکتشافی و همچنین دو برابر رقم اکتشافات انجام شده در 100سال گذشته محسوب می شود.

وی ادامه داد: در حوزه حفاری های اکتشافی نیز به عدد 120هزار متر دست یافتیم که این میزان بهترین رکورد ایمیدرو در این بخش به شمار می آید. علاوه بر این با اکتشافات انجام شده در معدن مهدی آباد یزد میزان ذخیره باریت این ناحیه معدنی در حالی که پیش بینی شده بود تنها 20 میلیون تن ذخیره دارد در اکتشافات سال 93 به رقم 100 میلیون تن رسید.

رییس هیات عامل ایمیدرو به برنامه پرعیارسازی سنگ آهن در این سازمان اشاره کرد و گفت: این برنامه از سال گذشته از معدن جلال آباد زرند کرمان آغاز شده و به زودی در معادن دیگر نیز به اجرا در می آید. وی هدف از این برنامه را ایجاد مانعی برای خام فروشی سنگ آهن (کم عیار) از سال 95 ذکر کرد که در عین حال یکی از نیازهای طرح جامع فولاد برای دستیابی به ظرفیت 55 میلیون تنی فولاد را برطرف خواهد کرد.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت درباره سرمایه گذاری خارجی در معادن کشور گفت: طرح تجهیز معدن سرب و روی مهدی آباد ده ها سال معطل مانده بود که اواخر سال گذشته کنسرسیومی از شرکت های استرالیایی،‌ عمانی و ایرانی تشکیل شد و عملیات اجرای آن در اسفند ماه سال قبل آغاز شد. به گفته کرباسیان میزان سرمایه گذاری طرح معدن مهدی آباد 1.1 میلیارد دلار است.

وی اظهار امیدواری کرد که با توجه به توانمندی های ایران در جذب سرمایه گذاری،‌ رسانه های بین المللی به انعکاس جذابیت های بخش های مختلف اقتصادی ایران بپردازند.

کرباسیان همچنین از فعال شدن طرح آلومینیوم جنوب که با ظرفیت 300هزار تنی بزرگ ترین طرح تولید شمش این فلز در کشور به شمار می آید خبر داد و گفت: از تیر ماه جاری برنامه عملیات اجرای آن شروع می شود.

رییس هیات عامل ایمیدرو همچنین به توفیقات تیم هسته ای جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت:‌ هم اینک تعدادی از شرکت های معتبر خارجی با ارایه تقاضای ملاقات با ایمیدرو،‌ خواهان حضور در ایران برای فعالیت های مشترک و سرمایه گذاری در معادن و صنایع معدنی ایران شده اند.

ارسال نظر: