رئیس اتحادیه بنکداران موادغذایی: امسال افزایش قیمت نداریم

کدخبر: 999653

قاسمعلی حسنی از بانک اطلاعاتی بیش از ۲۵۰۰ قلم مواد غذایی خبر داد و گفت: هیچگونه کمبودی نداریم و تا سه سال آینده نیاز بازار برنامه‌ریزی و تأمین شده و مردم به دنبال خریدهای فله‌ای و انبوه نباشند

به گزارش «نسیم»، قاسمعلی حسنی در گفتگو با رادیو اقتصاد اظهار داشت: با توجه به فراوانی کالا و عرضه به تدریج به سمتی می‌رویم که مردم تعیین کننده قیمت می‌شوند و اگر شهروندان با نخریدن، برخی گرانفروشان را تنبیه کنند، نرخ ها نیز ساماندهی می شود.

وی توصیه کرد : مردم از خریدهای فله ای و انبوه خودداری کنند چون عرضه کافی وجود دارد و خریدهای خرد و تازه را در اولویت قرار دهند.

حسنی گفت: تحلیل بسیار دقیق و جزئی از افزایش قیمت تمام شده کالاها را در زنجیره کامل تولید تا مصرف نهایی اعم از بسته بندی، حمل و نقل، هزینه واردات یا تولید داریم و به مردم اطمینان می دهیم که عرضه کالاها فراوان است و در حال حاضر مشکل تولید کنندگان و وارد کنندگان ، یافتن مشتری است.

وی اظهار داشت: ظرفیت و توان ذخیره سازی را تا دوره شش ماهه، یکساله تا سه ساله هم داریم و اگر مردم خرید خودشان را مدیریت کنند ؛ قیمت ها به طور غیرواقعی نوسان نخواهد داشت و تا پایان سال هم افزایش قیمت نداریم.

حسنی گفت: انتظار داریم مردم تعیین کننده قیمت شوند و این فرهنگ در جامعه شکل می گیرد.

وی افزود: از 29 اسفند تا 1 فروردین هزینه تولید بیشتر می شود که به ناچار در قیمت کالاهای داخلی اعمال می شود و اثر 10 تا 15 درصدی دارد اما افزایش قیمت ماهانه نداریم.

رئیس اتحادیه بنکداران موادغذایی گفت : عمده خریدن ، اشتباه است و فرصت انتخاب را برای دوره های بعدی از بین می برد ، خریدهای هفتگی را در بسیاری از اقلام توصیه می کنم تا ثبات بازار هم حفط شود.

وی قول داد : انبارها تا سه سال بعد هم ذخیره داخلی و خارجی دارد و ما دنبال مشتری می گردیم و افزایش قیمت غیر منطقی نخواهیم داشت و امیدواریم مردم نیز از خریدهای غیر ضروری و فله ای و یکجا و انبوده خودداری کنند.

ارسال نظر: