گزارشی از برنامه روز دانشجو در نفرآباد شهرری

کدخبر: 2374239
خبرنگار:

ویژه برنامه گرامیداشت روز دانشجو از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران و با حضور جمعی از مسئولان و دانشجویان به منظور رفع مشکلات محله نفراباد شهرری در این محله برگزار شد.

به گزارش نسیم آنلاین، به نقل از خبرگزاری دانشجو؛ ویژه برنامه گرامیداشت روز دانشجو از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران و با حضور علی خضریان، سید نظام الدین موسوی و روح الله ایزدخواه از نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، جعفر بندی شربیانی عضو شورای شهر تهران، مسئولان شهری و دانشجویان به منظور رفع مشکلات محله نفراباد شهرری در این محله برگزار شد.

در ابتدای این مراسم منصور مقیمی فعال رسانه‌ای به تبعات اجرای طرح توسعه دانشگاه تهران بدون در نظر گرفتن رضایت ساکنین اطراف این دانشگاه اشاره کرد و گفت: دانشگاه تهران به عنوان اولین و برترین دانشگاه ایران شناخته می‌شود، اما طرح توسعه این دانشگاه بدون شفاف سازی و مشورت با مردم دانشجویان اجرا شد.

عدم شفاف سازی طرح توسعه دانشگاه تهران موجب افزایش شکاف بین مردم و دانشگاه شد

وی با بیان اینکه عدم شفاف سازی طرح توسعه دانشگاه تهران موجب افزایش شکاف بین مردم و این دانشگاه شد به گونه‌ای که مردم برای حقوق خود به برگزاری تجمعات در مقابل وزارت راه و شهرسازی روی آوردند، افزود: پس از پیگیری‌های مردم در سال ۹۸ در شورای عالی شهرسازی مصوب شد که طرح توسعه دانشگاه تهران در همان املاکی که خریداری شده اجرا شود؛ البته به دانشگاه نیز مهلت داده شد که طی ۶ ماه طرح خود را ارائه کند، ولی تاکنون طرحی ارائه نشده است.

مقیمی بیان کرد: مسئولان جدید دانشگاه تهران قول داده اند تا طرح توسعه این دانشگاه را پیگیری کنند تا این طرح از بن بست خارج شود؛ اما به نظر می‌رسد آن‌ها نیز می‌خواهند مانند مسئولان سابق کل ساختمان‌های اطراف دانشگاه را خریداری کنند.
در ویژه برنامه گرامیداشت روز دانشجو در محله نفرآباد چه گذشت؟ / از توصیه به عضو شورای شهر برای بی خیال شدن پیگیری طرح تفصیلی نفرآباد تا امضاء صورتجلسه وعده‌های مسئولان با پافشاری دانشجویان
وی با بیان اینکه اهالی ساکن اطراف دانشگاه تهران با همراهی شورایاری توانستند اعتراضات خود را پیش ببرند و از این طریق صدای خود را به مسئولان برسانند و به قول خودشان بتوانند آن مصوبه پیروزمندانه را در شورای عالی شهرسازی بگیرند، تصریح کرد: مردم نگرانند که با تغییر و تحولات جدید، مسئولان دانشگاه تهران دوباره طرح تحول این دانشگاه را پیش ببرند از این رو انتظاری که وجود دارد این است که مسئولان دانشگاه تهران بگویند چه برنامه‌ای برای این دانشگاه دارند.

مقیمی اظهار کرد: پیش از این قرار بوده که طرح توسعه دانشگاه تهران در بخشی از محلات مجاور این دانشگاه اجرا شود، اما بعد‌ها با پیشنهاد کرباسچی شهردار پیشین تهران پهنه غربی و شرقی دانشگاه نیز به طرح توسعه آن افزوده شد از این رو مسئولان دانشگاه تهران جز پیشنهاد کرباسچی هیچ توجیه مشخصی برای اجرای این طرح ندارند.

شهرداری طرح نوسازی محله نفرآباد را به مردم تحمیل کرد

همچنین امیری نماینده شورایاری محله نفرآباد شهر ری با بیان اینکه شهرداری طرح نوسازی محله نفرآباد را به اهالی تحمیل کرده و اکثر اهالی موافق اجرای این طرح نیستند افزود: شهرداری تهران در ابتدا نوسازی محله نفرآباد را بدون انجام نظرسنجی از مردم به یک شرکت واگذار کرد و این در حالی است که نفرآباد یکی از قدیمی‌ترین محلات تهران است، اما امروز به یک مخروبه تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه در ابتدا قرار بوده تا طرح نوسازی محله نفرآباد به حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی واگذار شود تصریح کرد: بعد از ۲۵ سال که دیوار‌های حریم حرم حضرت عبدالعظیم حسنی ساخته شد تولیت این حرم اعلام کرد با بقیه بنا‌های محله نفرآباد کاری ندارد از این رو قرار شد که مجوز ساخت و ساز به مردم بدهند، اما طرح ارایه شده فاقد جذابیت بوده و انگیزه لازم را برای ساخت و ساز از مردم گرفته است.

وی تصریح کرد: پیشنهاد بنده این است شهرداری خود پروژه نوسازی محله نفرآباد را به دست بگیرد و تمام املاک این محله را با قیمت کارشناسی روز خریداری کند و بعد از آن طرح ایرانی اسلامی که مدعی آن است را به مرحله اجرا برساند.
در ویژه برنامه گرامیداشت روز دانشجو در محله نفرآباد چه گذشت؟ / از توصیه به عضو شورای شهر برای بی خیال شدن پیگیری طرح تفصیلی نفرآباد تا امضاء صورتجلسه وعده‌های مسئولان با پافشاری دانشجویان
وی به برخی محدودیت‌های ساخت و ساز برای اهالی محله نفرآباد اشاره کرد و افزود: در حالی که مردم نفرآباد در تامین معاش خود دچار مشکل هستند به لطف یک سری از مسئولین بی کفایت از آن‌ها خواسته شده تا براساس طرح پیشنهادی به ساخت و ساز بپردازند و این در حالی است که بازسازی ساختمان‌ها طبق طرح مذکور چهار پنج میلیارد تومان هزینه می‌برد.

امیری با تاکید براینکه طرح فانتزی شهرداری برای نوسازی محله نفرآباد قابل اجرا نیست افزود: ما در محله کامرانیه و یا زعفرانیه نیستیم که بتوانیم این طرح را اجرا کنیم، چون اجرای چنین طرحی از توان مالی مردم محله نفرآباد خارج است به هر روی این طرح زمانی قابلیت اجرا داشت که تورم در بخش مسکن تا این حد بالا نرفته بود.

لزوم اجرای قانون بافت‌های فرسوده در نفرآباد

وی گفت: تنها خواسته ما از مسئولان این است تا اجازه بدهند تا قانون بافت فرسوده تمام و کمال در محله نفرآباد اجرا شود و مردم بتوانند براساس همان تراکم قانونی منازل خود را نوسازی کنند.
در ویژه برنامه گرامیداشت روز دانشجو در محله نفرآباد چه گذشت؟ / از توصیه به عضو شورای شهر برای بی خیال شدن پیگیری طرح تفصیلی نفرآباد تا امضاء صورتجلسه وعده‌های مسئولان با پافشاری دانشجویان
وی افزود: حق مردم محله نفرآباد این بود که اقای زاکانی شهردار تهران یک بار به این محله می‌آمد چرا که امروز از مردم نفرآباد سلب اعتماد شده و تا زمانی شهرداری نتواند اعتماد مردم را جلب کند نمی‌تواند اجرای طرح خود را در این محله پیش ببرد.

سنگ اندازی میراث فرهنگی در اجرای طرح نوسازی نفرآباد

امیری با بیان اینکه میراث فرهنگی از جمله ارگان‌هایی است که در اجرای نوسازی محله نفرآباد سنگ اندازی می‌کند افزود: میراث فرهنگی اعلام کرده، چون محله نفرآباد در حریم حرم حضرت عبدالعظیم حسنی است نمی‌توان در این محله ساختمان‌های با ارتفاع بیش از سه طبقه ساخت به هر روی سوال ما این است میراث فرهنگی در این سی سال کجا بوده تا نظر کارشناسی خود را در زمان تخریب منازل مردم بدهد.

ابراز گلایه از متولیان حرم حضرت عبدالعظیم حسنی به دلیل بی توجی به نفرآباد

هم چنین مرتضی مشهدی یکی دیگر از نمایندگان مردم محله نفرآباد گفت: ما خودمان را در مقابل مسئولان نمی‌دانیم ما امروز با دعوت بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در این محل جمع شده ایم تا مشکلات مردم نفرآباد را با کمک مسئولین حل کنیم.

وی با بیان اینکه در ۶۰ سال گذشته به مردم نفرآباد ظلم شده افزود: این محله یکی از محلات انقلابی و ولایت مدار تهران محسوب می‌شود، اما با تخریب ساختمان‌های آن بسیاری از مردم از این محل رفتند، عده‌ای هم دق کردند و عده‌ای هم که ماندند در این مدت همواره زجر کشیده اند، ولی به خاطر ارادت به حضرت عبدالعظیم حسنی همچنان در محله نفرآباد ماندند.

وی با بیان اینکه محله نفرآباد به دلیل انقلابی بودن مردم این محل در لیست سیاه رژیم طاغوت بود و به آن خدماتی ارایه نمی‌شد افزود: سوال ما این است وقتی این محله تخریب می‌شد میراث فرهنگی کجا بوده که امروز می‌گویند نباید ساختمان‌هایی با ارتفاع بیش از سه طبقه در نفرآباد ساخته شود و این در حالی است که در دیگر محلات اطراف حرم ساختمان‌های هفت طبقه ساخته شده است، ولی به مردم نفرآباد این اجازه را نمی‌دهند.

مشهدی با تاکید براینکه مردم نفرآباد نمی‌توانند براساس طرح شهرداری تهران که برگرفته از معماری اسلامی ایرانی است خانه‌های خود را نوسازی کنند تصریح کرد: بهتر است شهرداری خود این خانه‌ها را بسازد و تحویل مردم بدهد مضاف بر این ۴۰ درصد از زمین‌های محله متعلق به اقایان است پس بهتر است ساخت و ساز در این زمین‌ها شروع شود.
در ویژه برنامه گرامیداشت روز دانشجو در محله نفرآباد چه گذشت؟ / از توصیه به عضو شورای شهر برای بی خیال شدن پیگیری طرح تفصیلی نفرآباد تا امضاء صورتجلسه وعده‌های مسئولان با پافشاری دانشجویان
وی افزود: ما از مسئولان حرم حضرت عبدالعظیم حسنی نیز گلایه داریم، چون محله نفرآباد همسایه حرم است، اما به آن بی توجهی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه به گفته امام خمینی اگر مسئولان، ولی نعمتان خود را فراموش کنند به عذاب الهی دچار خواهند شد تصریح کرد: نباید هزینه طرح توسعه محله نفرآباد از جیب مردم تامین شود، چون جیب مردم خالی است.

در ادامه علیمحمد دبیر شورایاری محله نفرآباد گفت: همان طور که برای توسعه محله باقرشهر ضرب العجل تعیین شد باید این اتفاق نیز در محله نفرآباد بیفتد به هر روی شهر ری قبله تهران است و محله نفرآباد به عنوان بخشی از شهر ری نباید با مشکلاتی که امروز با آن مواجه است دست به گریبان باشد.

وی با بیان اینکه محله نفرآباد ۶۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده افزود: امروز چنان بلایی بر سر محله نفرآباد آمده که مردم تهران فکر می‌کنند ما بدبخت و بیچاره ایم به همین دلیل نذورات خود را در این محل توزیع می‌کنند و این در حالی است که بیشترین هیت‌ها در محله نفرآباد بوده و مردم این محل خودشان سفره دار هستند.
در ویژه برنامه گرامیداشت روز دانشجو در محله نفرآباد چه گذشت؟ / از توصیه به عضو شورای شهر برای بی خیال شدن پیگیری طرح تفصیلی نفرآباد تا امضاء صورتجلسه وعده‌های مسئولان با پافشاری دانشجویان
علیمحمد با تاکید بر اینکه طرح نوسازی نفرآباد باید بازنگری شود، چون در این طرح اصلا به نظرات مردم توجه نشده افزود: ما از مسولین شهرداری تهران می‌خواهیم تا به این محله بیایند و از نزدیک مشکلات مردم را ببینند.

بدون حمایت دانشجویان دانشگاه الزهراء خانه هایمان را برسرمان خراب می‌کرد

در ادامه گل پرور از اهالی ده ونک به مشکلات پیش آمده از طریق اجرای طرح توسعه دانشگاه الزهرا برای اهالی محله ده ونک اشاره کرد و گفت: اگر دانشجویان از اهالی ده ونک حمایت نمی‌کردند دانشگاه الزهرا خانه هایمان را بر سرمان خراب می‌کرد.

وی با بیان اینکه هر کس که قدرت دارد نمی‌تواند هر کاری دلش خواست انجام بدهد و مردم را نادیده بگیرد افزود: بنده از مسئولان می‌خواهم به محله ده ونک بیایند و از نزدیک مشکلات مردم را یپگیری کنند.

وی با بیان اینکه امروز دانشگاه الزهرا از اهالی ده ونک اجرت المثل دریافت می‌کند تصریح کرد: سال گذشته ۲۰۰ میلیون تومان از حساب اهالی ده ونک به عنوان اجرت المثل از سوی دانشگاه الزهرا برداشت شد و اخیرا نیز از حقوق بنده به عنوان اجرت المثل سه میلیون تومان کسر شده است.

وعده پیگیری رفع محدودیت‌های میراث فرهنگی برای ساخت و ساز در نفرآباد

در ادامه داوود گودرزی رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران گفت: دیدار‌های منطقه‌ای شهرداری تهران اولین بار و از یک ماه پیش از منطقه ۲۰ شروع شد و بنده خود نیز پیش از این به محله نفرآباد آمده ام و برای حل مشکلات این محله در نشست با اهالی و مسئولین شهری مصوباتی داشته ایم.

وی افزود: امروز حرف مردم این است اگر مسئولان وعده‌ای می‌دهند به وعده خود عمل کنند این حرف ما نیز هست، چون دیگر دوران گفتار درمانی تمام شده پس اگر ما حرفی می‌زنیم باید تا مرحله اجرا آن را پیگیری کنیم.

گودرزی با تاکید براینکه مسئله طرح تفصیلی نفرآباد از نظر شهرداری تهران تمام شده است افزود: امیدواریم طرح تفصیلی نفرآباد با همکاری شورای شهر در کمیسیون ماده ۵ تصویت شود؛ البته مانعی در میراث فرهنگی وجود دارد که قرار شده با پیگیری که انجام خواهد شد بتوانیم موافقت میراث فرهنگی را هم جلب کنیم. به هر روی بنده این قول را می‌دهم که رفع محدودیت احداث مجتمع‌های آپارتمانی ۵ طبقه را در میراث فرهنگی پیگیری کنم تا مشکل محدودیت ساخت نیز برطرف شود.
در ویژه برنامه گرامیداشت روز دانشجو در محله نفرآباد چه گذشت؟ / از توصیه به عضو شورای شهر برای بی خیال شدن پیگیری طرح تفصیلی نفرآباد تا امضاء صورتجلسه وعده‌های مسئولان با پافشاری دانشجویان
وی افزود: علاوه بر پیگیری مصوباتی که برای رفع مشکلات محله نفرآباد داشته ایم ساخت میدان تره بار نیز در این محله در حال نهایی شدن است به هر روی رونق کسب و کار در محله نفرآباد اتفاق مبارکی است.

گودرزی با بیان اینکه ما از همان ابتدا تصمیم گرفتیم تا به سمت اصلاح طرح تفصیلی محله نفرآباد برویم افزود: امروز مسئولین از جنس مردم هستند از این رو ما به دعوت بسیج دانشجویی دانشگاه تهران به این محله آمده ایم تا پای درد و دل مردم بنشینیم و مشکلات را حل کنیم.

برخی‌ها در شورای شهر می‌گفتند ورود به طرح تفصیلی نفرآباد خطرناک است

همچنین شربیانی عضو شورای شهر تهران گفت: اولین مصوبه شورای شهر در مورد محله نفرآباد بوده و اولین بازدید شهردار تهران از منطقه ۲۰ تهران صورت گرفته با این وجود امروز اراده‌ای که برای حل مشکلات نفرآباد به وجود آمده را باید قدر بدانیم.

وی با بیان اینکه شهردار تهران مسئولیت ویژه‌ای به رئیس سازمان بازرسی شهرداری در جهت رفع مشکلات محله نفرآباد سپرده تصریح کرد: حرف‌های مردم نفرآباد در مورد طرح تفصیلی این محله به حق است با این وجود بنده از زمانی که وارد شورای شهر شدم مشکلات محله نفرآباد را پیگیری کردم، ولی برخی‌ها گفتند ورود به این موضوع خطرناک است و باید چنین طرح‌هایی را بگذاریم در شش ماه آخر دوره شورا پیگیری کنیم، چون پیگیری چنین طرح‌هایی به ضرر شما خواهد بود.

معتقدم هر جا نظام اراده کند تا طرحی اجرا شود آن اتفاق می‌افتد مثلا با اراده نظام ۲۴ هزار پلاک برای احداث اتوبان امام علی خریداری و تخریب شد با این وجود ما از مسئولان نظام می‌خواهیم تا اراده خود را برای رفع مشکلات محله نفرآباد نیز به کار بگیرند.

وی با بیان اینکه طرح پیش بینی شده برای ساماندهی بافت محله نفرآباد ده ساله است، ولی ما می‌خواهیم این طرح ظرف سه سال به نتیجه برسد افزود: انتظار داریم تا طرح ساماندهی این محله با نگاه مردم بازنگری شود.
در ویژه برنامه گرامیداشت روز دانشجو در محله نفرآباد چه گذشت؟ / از توصیه به عضو شورای شهر برای بی خیال شدن پیگیری طرح تفصیلی نفرآباد تا امضاء صورتجلسه وعده‌های مسئولان با پافشاری دانشجویان
شربیانی تصریح کرد: اکنون که اراده لازم از سوی نمایندگان مجلس، شورای شهر، دولت و شهرداری برای حل مشکلات محله نفرآباد به وجود امده بنده از اهالی این محله نیز می‌خواهم که با نگاه انقلابی خود با نظام همراهی کنند تا طرح‌های پیش بینی شده به مرحله اجرا برسند.

وی هم چنین قول داد تا رفع محدودیت‌های ساخت و ساز از سوی میراث فرهنگی را پیگیری کند.

اجرای طرح‌های توسعه در کشور به تبعیض دامن زده است

هم چنین سید مجید حسینی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: خوشبختیم امروز جنبش دانشجویی در لحظه مقاومت ایستاده است امروز دانشجویان در خاک و خل‌های اطراف حرم عبدالعظیم حسنی در مقابل ظلم ایستاده اند. امروز مردم راهی جز مقاومت ندارند مقاومت تنها راه برای مقابله با ظلم است.

وی بیان کرد: یادتان هست که آقای هاشمی در خطبه‌های نماز جمعه گفت اجازه دهید طرح‌های توسعه را اجرا کنیم تا همه به رفاه برسند، اما امروز بعد از سی سال در میان خاک و خل‌های محله نفرآباد در وسط توسعه ایستاده ایم.

حسینی گفت: هاشمی می‌گفت بیایید طبقه برنده را تقویت کنیم تا آن‌ها توسعه را پیش ببرند و همین اتفاق هم افتاد به گونه‌ای که امروز طبقه برنده در محلات بالای شهر تهران سکونت دارند، ولی اتفاق دیگری که افتاده این است که این طبقه برنده برخلاف نظر آقای هاشمی به مردم نرسیدند تا جایی که امروز مالیات نمی‌دهند و سرمایه خود را به کشور‌های دیگر می‌برند.

وی با بیان اینکه در هر کجا از کشورمان از طرح‌های توسعه دم زدند نه تنها توسعه‌ای ایجاد نشد بلکه به تبعیض دامن زدند اضافه کرد: انقلاب ما انقلاب برابری و عدالت بود به گونه‌ای که زندگی امام خمینی با مردم بلوچستان هیچ تفاوتی نداشت، اما به نظر می‌رسد که امروز عده‌ای با عدالت‌تر زندگی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه طرح‌های توسعه تماما تنظیمات به نفع طبقات بالاست افزود: آقایان اگر می‌خواهند طرح‌های ایرانی اسلامی را اجرا کنند به جای محله نفرآباد به زعفرانیه بروند، چون تمام نما‌های این محله ایتالیایی هستند سوال بندهاز کسانی که به ساختمان‌های محله نفرآباد گیر می‌دهند مگر اسلام نمای ساختمان است؟
در ویژه برنامه گرامیداشت روز دانشجو در محله نفرآباد چه گذشت؟ / از توصیه به عضو شورای شهر برای بی خیال شدن پیگیری طرح تفصیلی نفرآباد تا امضاء صورتجلسه وعده‌های مسئولان با پافشاری دانشجویان
وی تنها راه حل تغییر را تغییر ساختار و قانون به نفع مردم دانست افزود: تا لحظه‌ای که ساختار اصلاح نشود مشکلات در نقاط مختلف کشور یک به یک نمایان خواهند شد.

وی افزود: پشت سر بنده نوشته شده است که صدای مردم را بشنوید، ولی واقعیت این است که امروز فشار اقتصادی صدای مردم را خفه کرده است.

دانشجویان تا حصول نتیجه رفع مشکلات محله نفرآباد را پیگیری کنند

در ادامه سید نظام الدین موسوی نماینده مردم تهران در مجلس با تقدیر از بسیج دانشجویی دانشگاه تهران برای دعوت از مسئولین جهت پیگیری مشکلات مردم محله نفرآباد گفت: دانشجویان باید تا حصول نتیجه مطالبات خود را در جهت حل مشکلات مردم پیگیری کنند به هر روی مطالبه گری وظیفه جنبش دانشجویی است و مسئولین نیز نباید از این مطالبه گری تا فرجام کار ناراحت شوند.

موسوی با بیان اینکه مسائل مطرح شده در مورد مشکلات محله نفراباد کارشناسی است افزود: به ما در مجلس به خاطر سفر به دیگر استان‌های کشور هم، چون سفر به شرق هرمزگان و سیستان و بلوچستان سرکوفت می‌زنند و می‌گویند شما نمایندگان تهران هستید مگر تهران مشکلی ندارد؟ معتقدم محله نفرآباد از لحاظ مشکلات تفاوتی با سیستان و هرمزگان ندارد و این ظلمی است که در بیخ گوش شهر تهران شاهد آن هستیم و البته رفع این مشکلات نیز نیازمند یک عزم ملی است.

وی با تاکید براینکه همه ما در برابر مشکلات و شنیدن صدای مردم مسئول هستیم اظهار کرد: ما به عنوان نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی حتما مشکلات مردم محله نفرآباد را در میراث فرهنگی پیگیری خواهیم کرد. همان طور که اهالی گفتند میراث فرهنگی تا به حال کجا بوده است که امروز محدودیت‌هایی را برای انجام ساخت و ساز در محله نفراباد اعمال کرده است.

موسوی با بیان اینکه امیدواریم طرح تفصیلی محله نفرآباد به نفع مردم این محله تغییر یابد افزود: مسئولانی که ۴۰ درصد از زمین‌های نفرآباد را خریداری کرده اند در این زمین‌ها طرح ایرانی اسلامی مورد نظر خود را اجرا کنند.
در ویژه برنامه گرامیداشت روز دانشجو در محله نفرآباد چه گذشت؟ / از توصیه به عضو شورای شهر برای بی خیال شدن پیگیری طرح تفصیلی نفرآباد تا امضاء صورتجلسه وعده‌های مسئولان با پافشاری دانشجویان
وی با تاکید براینکه ما تمام توان خود را در مجلس برای حل مشکلات نفرآباد به کار می‌گیریم افزود: مردم پای انقلاب هستند، اما هر مانعی وجود دارد ما مسئولین خود ایجاد کرده ایم؛ مثلا در هرمزگان صیادان به بنده گفتند پدران ما هزار سال است که در اینجا به کار صید مشغول بودند، اما امروز به ما گفته شده برای صید باید مجوز بگیریم.

لزوم تسریع در حل مشکلات مردم از سوی دولت انقلابی

هم چنین نصر آزادانی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران گفت: چرا امروز باید در کشورمان کنار قله‌های ثروت شاهد دره‌های فقر باشیم.
در ویژه برنامه گرامیداشت روز دانشجو در محله نفرآباد چه گذشت؟ / از توصیه به عضو شورای شهر برای بی خیال شدن پیگیری طرح تفصیلی نفرآباد تا امضاء صورتجلسه وعده‌های مسئولان با پافشاری دانشجویان
وی با بیان اینکه در حالی که امروز شاهد ساخت و ساز مال در ضلع شمالی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی هستیم، اما مردم نفرآباد با محدودیت ساخت و ساز مواجه هستند افزود: مردم نفرآباد می‌ترسند که شب‌ها از خانه‌های خود خارج شوند با این وجود سوال این است چرا باید حاشیه شهر تهران به این وضع دچار شود؟

وی با تاکید براینکه بسیج دانشجویی پیگیر حقوق مردم و تحقق آرمان‌های انقلاب است افزود: امروز که دولت انقلابی روی کار آمده پس باید هر چه سریعتر مشکلات مردم را حل کند.

نصر آزادانی افزود: ما از تمام نمایندگان مجلس و مسئولانی که در این مراسم حضور یافته اند می‌خواهیم که به ما قول بدهند که برای رفع مشکلات محله نفرآباد اقدام می‌کنند چرا که حضور در کنار مردم بدون توجه به سیاست گذاری نمایش و شواف است.

شهرداری نوسازی محله نفرآباد را در زمین‌هایی که مفت خری کرده شروع کند

همچنین علی خضریان دیگر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: شورای شهر و شهرداری باید این قول را بدهند که طرح نوسازی محله نفرآباد را تا پایان سال ۱۴۰۰ تعیین تکلیف کنند. همچنین ما به عنوان مجمع نمایندگان در مجلس شورای اسلامی از طریق شورای عالی شهرسازی پیگیری خواهیم کرد تا گره مشکلات محله نفرآباد را باز کنیم.
در ویژه برنامه گرامیداشت روز دانشجو در محله نفرآباد چه گذشت؟ / از توصیه به عضو شورای شهر برای بی خیال شدن پیگیری طرح تفصیلی نفرآباد تا امضاء صورتجلسه وعده‌های مسئولان با پافشاری دانشجویان
وی بیان کرد: شهرداری در گذشته زمین‌های نفرآباد را مفت خری کرده با این وجود امروز می‌تواند این زمین‌ها را برای شروع ساخت و ساز به تعاونی‌ها واگذار کند تا سرمایه‌گذاران هم برای حضور در این محله پا پیش بگذارند، چون سرمایه گذار وقتی می‌بیند شهرداری خودش پیش قدم شده برای سرمایه گذاری اقدام می‌کند.

خضریان تصریح کرد: ما همچنین از میراث فرهنگی دعوت می‌کنیم تا در مجلس به بررسی محدودیت‌های وضع شده برای ساخت و ساز در محله نفرآباد بپردازیم. همچنین از شهرداری می‌خواهیم تا برای استفاده از زمین‌هایی که در اختیار دارد تا سال ۱۴۰۱ برنامه‌ریزی کند.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم به درخواست دانشجویان صورتجلسه قول‌های داده شده برای پیگیری و رفع مشکلات مردم محله نفرآباد از سوی نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و مسئولین شهری امضاء شد.

در ویژه برنامه گرامیداشت روز دانشجو در محله نفرآباد چه گذشت؟ / از توصیه به عضو شورای شهر برای بی خیال شدن پیگیری طرح تفصیلی نفرآباد تا امضاء صورتجلسه وعده‌های مسئولان با پافشاری دانشجویان

 

 

منبع: خبرگزاری دانشجو
ارسال نظر: