چیستا یثربی: گروه ۱+۵ در پی طرح‌ریزی یک توطئه کثیف علیه ایران هستند

کدخبر: 1005097

این هنرمند در پی درخواست ۱+۵ برای بازدید از مراکز نظامی و بازجویی از دانشمندان هسته‌ای به «نسیم» گفت: دادن حق بازجویی از دانشمندان هسته‌ای به بیگانگان پذیرفتنی نیست البته مذاکره‌کنندگان ما به هوش هستند

چیستا یثربی، در این باره به «نسیم» گفت: من اصلا حس خوبی درباره این موضوع پیش آمده ندارم و دریافت من از این موضوع این است که گروه 1+5 و برخی کشورهای دیگر در پی طرح ریزی یک توطئه کثیف هستند تا نگذارند ایران به آن جایگاه والایی که در منطقه و جهان دارد، برسد.

وی ادامه داد: من آنقدر اطلاعات دقیق سیاسی ندارم ولی به عنوان یک هنرمند و روانشناس معتقدم که مراکز نظامی هر کشور، جزء خصوصی ترین حریم های هر کشور محسوب می شود و هیچ کشوری اجازه بازرسی و دخالت در این مراکز را به کسی نمی دهد. من وقتی این خبر را شنیدم ، ابتدا تصور کردم که عده ای می خواهند جو سازی کنند تا روند مذاکرات را تحت تاثیر قرار دهند ولی با تایید این خبر هیچ حس خوشایندی به من دست نداد و گمان می کنم گروه مقابل ایران به دنبال یک توطئه چینی و بهانه جویی های واهی هستند تا این مذاکرات به نتیجه مطلوبی نرسد.

این کارگردان تئاتر در خصوص اجازه مصاحبه از دانشمندان هسته ای کشور گفت: چرا ما باید این اجازه را بدهیم تا از دانشمندان فیزیک و هسته ای ما بازجویی و بازپرسی کنند؟ به نظر من فقط مراکز ملی و امنیتی کشور خودمان حق دخالت در کار این دانشمندان را دارند و دادن اجازه و حق بازجویی به سایرین اصلا کار منطقی و عقلانی به نظر نمی رسد و فکر نمی کنم مذاکره کنندگان ما نیز همچین خواسته ای را قبول کنند.

ارسال نظر: