مقصودی در «سینما دو»:

«خجالت نکش» را به نیت جشنواره نساختم/ فیلمم به شدت سینمایی است

کدخبر: 2164953

کارگردان «خجالت نکش» گفت: این فیلم را به نیت جشنواره نساختم و اساساً به نیت مخاطب عام ساخته شده است.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رضا مقصودی کارگردان فیلم «خجالت نکش» در گفتگو با برنامه «سینما دو» با اجرا و سردبیری حامد عنقا، درباره این فیلم و ایده اولیه آن گفت: ایده اولیه و فیلمنامه آن حدود 5 سال پیش شکل گرفت و در واقع این طرح را همسرم ارائه داد و کمک کرد با یکدیگر فیلمنامه را بنویسیم.

وی افزود: فیلمنامه به مرور شکل گرفت تا اینکه چند ماه پیش تهیه کننده تصمیم گرفت، فیلم را بسازد. برای ساخت این فیلم به روستایی در اطراف کرج رفتیم و آنجا را لوکیشن فیلم قرار دادیم.

فیلمنامه نویس «لیلی با من است» با بیان اینکه مهم ترین بخش پیش تولید فیلم، انتخاب بازیگرهای آن بود، اظهار کرد: شبنم مقدمی از همان ابتدا که فیلمنامه را خواند، بلافاصله پذیرفت که در این کار حضور داشته باشد و کار را هم دوست داشت. احمد مهران فر نیز فیلم را خیلی دوست داشت و برای آن زحمت کشید و نتیجه آن را در کار می بینیم.

مقصودی با اشاره به اکران های مردمی بیان کرد: یکی از این اکران ها در شهرری بود و برای من خیلی جالب بود که مردم شهرری فیلم را دیدند و آن را دوست داشتند. خوشبختانه مردم با فیلم ارتباط برقرار می کردند.

وی در ادامه درباره دیگر فیلم های جشنواره اشاره کرد: فیلم های دیگر را ندیده ام و در نتیجه نمی توانم در مورد آنها قضاوت کنم؛ اما فیلم من، یک کمدی متفاوت است و جشنواره ها نیز جایی برای عرضه فیلم های متفاوت هستند. خوشحالم «خجالت نکش» در جشنواره فجر حضور دارد و دیده می شود.

مقصودی تأکید کرد: قطعا «خجالت نکش» را به نیت جشنواره نساختم و اساسا این فیلم به نیت مخاطب عام ساخته شده است اما وقتی کار ساخته شد، فکر کردیم می تواند در جشنواره نیز حضور داشته باشد و مورد ارزیابی قرار بگیرد.

وی درباره نظر منتقدان که فیلمش را یک اثر تلویزیونی می دانند، بیان کرد: استدلال این دوستان را نمی دانم اما فکر می کنم فیلم من نه تنها تلویزیونی نیست؛ بلکه به شدت سینمایی است؛ تعدد لوکیشن ها و ریتم وقایع و فیلمنامه این اثر متعلق به سینماست. این تحرکی که در فیلم وجود دارد، مختص سینماست. کمدی فیلم مبتنی بر موقعیت های نمایشی است و کمدی دیالوگ کمتر در آن وجود دارد. این ویژگی های یک فیلم سینمایی و نه تلویزیونی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: