واکنش‌ها به طرح پیشنهاد در مورد کتابخانه‌های کانون پرورش فکری:

کتابخانه‌های کانون را واگذار نکنید

کدخبر: 2375636

پیشنهاد وزارت ارشاد درخصوص واگذاری کتابخانه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واکنش‌های بسیاری در پی داشت

نسیم‌آنلاین: چند روز پیش بود که خبر واگذاری کتابخانه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد. خبر مربوط به ارائه پیشنهادی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود. در متن خبر آمده بود :  

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف کاهش زیان دهی شرکت دولتی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و تأمین بخشی از هزینه ها از محل کاهش و صرفه جویی در هزینه ها با استفاده از ساختار و ظرفیت موجود در نهاد کتابخانه های عمومی کشور و نیز به منظور افزایش و همسان سازی حقوق کارکنان این کانون براساس نظام نامه جبران خدمات نهاد کتابخانه ها، خواستار صدور مجوز برای واگذاری کتابخانه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نهاد کتابخانه های عمومی کشور شده است.

هرچند این پیشنهاد وزارت ارشاد به کمیسیون مدیریت امور عمومی و سرمایه انسانی دولت ارائه شده بود و هنوز مورد تایید هیات دولت قرار نگرفته بود، واکنش‌های بسیاری را در شبکه‌های اجتماعی برانگیخت. 

از جمله‌ی این واکنش‌ها مربوط به مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بود. علامتی در پیامی اعلام کرد که مخالف این پیشنهاد است و در حال پیگیری جهت منتفی‌شدن این پیشنهاد است.  در همین پیام دلایلی هم برای این مخالف ذکر شده است. از جمله اینکه «طرح و پیشنهاد این موضوع، با ضعف بررسی‌های دقیق و کارشناسی همراه بوده» و «نگاه سودآور و زیان‌ده به مقوله کار تربیتی و فرهنگی اساسا دیدگاه خردمندانه‌ای نیست».

از سوی دیگر روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد به انتشار این خبر واکنش نشان داد. 

از نکات جالب توجه واکنش روابط عمومی این وزارتخانه، نادرست دانستن انتشار گزارش کارشناسی، در مسیر بررسی در کمیسیون‌های دولت بود. 

 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ضمن آن‌که انتشار یک گزارش کارشناسی را که هنوز فرایند بررسی‌های قانونی خود را حتی در کمیته و کمیسیون‌های تخصصی دولت نیز شروع نکرده، عملی نادرست می‌داند

موضوعی که به عنوان یک اقدام قابل تقدیر در قالب سایت دفتر هیات دولت انجام می‌پذیرد و امکان طرح و اظهارنظر عموم را فراهم می‌کند.

به گزارش نسیم‌آنلاین بررسی این موضوع در هیات دولت هنوز به سرانجام نرسیده است. اما طرح این موضوع در قالب کمیسیون مدیریت امور عمومی و سرمایه انسانی نشان می‌دهد که این پیشنهاد با هدف اصلاح ساختار مدیریتی و کاهش هزینه‌ی مدیریت این کتابخانه‌ها صورت گرفته است. حالا باید دید باتوجه به انتقادات بسیاری که نسبت به تبعات فرهنگی و تربیتی این تصمیم مدیریتی صورت گرفته، آیا دولت زیر بار این تصمیم خواهد رفت یا خیر.

*عکس از تسنیم/ ناصر جعفری

ارسال نظر: