شماره دوم فصل‌نامه خاکستری منتشر شد

کدخبر: 2376015

شماره دوم فصل‌نامه خاکستری حول مسئله‌ی فقدان منتشر شد

دومین شماره‌ی فصل‌نامه‌‌ی خاکستری با عنوان «فقدان؛ جای خالی را پیدا کنید» منتشر شد و نسخه‌های چاپی و الکترونیکی آن در دسترس مخاطبان قرار گرفت. فصلنامه‌ی خاکستری نشریه‌ای است که با هدف ایجاد بستری برای اندیشه‌ورزی نوجوانان دغدغه‌مند به وجود آمده است و تمام فعالیت‌های آن به همت تعدادی از نوجوانان ۱۳ تا ۱۸ساله در سراسر کشور انجام می‌گیرد و پدیدآورندگان و نویسندگانی با سلایق و نظرات مختلف در آن فعالیت دارند.

نسیم آنلاین: پس از انتشار شماره‌ی اول این نشریه با موضوع «نوجوانی؛ از سکوت تا فریاد» این بار موضوع شماره‌ی دوم حول یکی دیگر از دغدغه‌های نوجوانان شکل گرفته و در آن در دو بخش پرونده و خارج از پرونده متن‌هایی حول موضوع فقدان می‌خوانیم. نوجوانان در این پرونده‌ کوشیده‌اند از دیدگاه خود، معنا و پیامدهای فقدان، نداشتن و از دست دادن را تحلیل و واکاوی کنند یا با توصیف موقعیت‌هایی که در آن فقدان را تجربه کرده‌اند، به بررسی این مفهوم بپردازند و با بهره‌گیری از مصداق‌های فقدان در زندگی خود، دیدگاه‌های مختلفی را ارائه دهند؛ شماری از این دیدگاه‌ها در زمینه‌ی مسائلی چون مرگ عزیزان و وضعیت بازماندگان، اولویت‌بندی فقدان‌ها، انکار فقدان‌ها و نپذیرفتن واقعیت، خستگی از رنج فقدان‌ها و تنهایی انسان در مقابل رنج از دست دادن صحبت شده است. در مقابل، متن‌های دیگری دیدگاه‌های مثبت‌تری داشته‌اند و در آن‌ها از عجین بودن فقدان با زندگی انسان‌ها، پذیرش واقعیت و کنار آمدن با فقدان‌ها و ضرورت و اهمیت وجود کمبودها در زندگی گفته شده است. 

همچنین بخش خارج از پرونده نیز شامل متن‌های متفاوتی در مرور و معرفی آثار هنری، کتاب،‌ فیلم، موسیقی و... می‌شود. گفتنی است علاوه‌ بر نسخه‌ی چاپی نشریه، خاکستری در بستر شبکه‌های مجازی هم فعالیت می‌کند و مشغول ساخت پادکستی نیز در موضوعات مرتبط با نشریه و مسائل نوجوانان است.

ارسال نظر: