صدا و سیما در محاصره‌ی رقبا

کدخبر: 2376708
خبرنگار:

رحیم‌پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، با بیان اینکه صداوسیما در چهل سال گذشته تقریبا بدون رقیب و راحت بود ولی الان دوران راحتی تمام شده است، گفت: فضای مجازی و ماهواره رقبای رسانه ملی هستند و همین الان بخشی از ذهن و باور مخاطب را در اختیار گرفته‌اند.

به گزارش حلقه وصل رحیم‌پور ازغدی در مراسم افتتاح رادیو تبیین اظهار داشت: «در رسانه باید دو نکته احراز شود. یکی این که مردم باید به پیام آور اعتماد داشته باشند. اعتماد به معنای باور کردن آن کسی است که دارد حرف می‌زند. ثانیا پیام چیزی نیست که گفته می شود. پیام درد و نیاز و مساله است. اگر مساله و درد مخاطب را دانستی و اعتمادش را جلب کردی، پیامت اثر می گذارد.»

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که می‌خواهم آژیر خطر را به صدا درآورم افزود: «با روالی که داریم پیش می رویم، تا ده بیست سال دیگر رسانه ملی واحد نداریم. فضای مجازی و ماهواره رقبای رسانه ملی هستند و همین الان بخشی از ذهن و باور مخاطب را در اختیار گرفته اند. مخاطب از یک واقعه سه خبر می شوند و اگر هم مخاطب اعتماد داشته باشد اعتمادش تقسیم بر سه می شود. در سال‌های آینده صد رسانه در عرض هم هستند. صداوسیما در سی، چهل سال گذشته تقریبا بدون رقیب و راحت بود. ولی الان دوران راحتی تمام شد.»

رحیم‌پور ازغدی با انتقاد از برخی رفتارهای رسانه‌ای اظهار داشت: «بعضا افتخار را تبدیل به ننگ می کنیم چون بلد نیستیم درست حرف بزنیم. انسانی ترین حرکت را جوری مخفی می‌کنیم که انگار حرکتی غلط است. دشمن این قدر دروغ گفت که دستاوردهای نظام دیده نشد. بعضی جوانان می‌پرسند از نظر علمی و صنعتی زمان شاه بهتر بوده یا الان؟ این سوال به‌خاطر ضعف رسانه‌های ماست. ما عقده در لسان داشتیم و درست عمل نکردیم. ما موفقیت‌های بزرگی داشتیم ولی در تبیین مواضع اعتقادی، اخلاقی، سیاسی و شرعی انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی در یک عرصه‌هایی شکست خوردیم و باید این شکست را بپذیریم.‌ حالا وقت ضد حمله است.»

«رادیو تبیین» در ششم خرداد طی یک مراسم افتتاحیه راه‌اندازی شد و تا ۲ ماه آینده برنامه‌های آن روی آنتن خواهد رفت. علی‌رغم تمام تلاش‌های مختلف در سطح کشور، تاکنون جهاد تبیین به‌صورت یکپارچه محقق نشده است و شاید لازم است که این هماهنگی و هم‌افزایی از رسانه ملی آغاز شود.

ارسال نظر: