در نمایش خانگی فعلی، زوال خانواده موج می‌زند

کدخبر: 2377323
خبرنگار:

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: آن چه در برخی پلتفرم‌ها در چند سال اخیر در سریال‌های شبکه نمایش خانگی صورت گرفت؛ زوال خانواده بود؛ از این رو شورای عالی انقلاب فرهنگی ورود کرده و نظارت را بین سازمان صدا و سیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تقسیم کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه روز یکشنبه در سلسله نشست های «راویان مکتب حسینی» در سالن همایش غدیر دفتر تبلیغات اسلامی قم اظهار داشت: تبلیغ، فقاهت، اهل حکمت و فلسفه بودن افتخار زیادی دارد اما روضه امام‌ حسین(ع) افتخار دیگری است چون هر چه داریم از محرم و صفر است.

وی گفت: تقویت امید افزایی و ایمان در دو قالب فردی و اجتماعی است و از منظر قرآن یک جواب دارد و جواب آن جهاد فی سبیل الله است. آن چه قرآن تاکید کرده و ما تجربه کرده ایم و تاریخ نشان داده است آن بوده که انسان هایی که جهادگر بوده و اداری محور نیستند کسانی هستند که هم ایمانشان با جهاد تقویت می شود و هم منشایی برای تقویت امید هستند.

وی با تاکید بر این که جهاد، ایمان و امید می آورد بیان کرد: معنای جهاد تلاش فراوان همه جانبه فی سبیل الله در برابر دشمنی دشمنان است و انسان هایی که جهاد به این معنا داشته باشند هم امید خودشان بالا می رود و هم به جامعه ایمان و امید مضاعف می دهند و نمونه آن سردار شهید قاسم سلیمانی است.

خسروپناه در ادامه سخنان خود، نمونه های عینی که در چهار دهه اخیر کشور اتفاق افتاده و جهادگران اقدام کرده اند را مورد اشاره قرار داد و افزود: جنگ قومی تجزیه طلبانه را در ابتدای انقلاب شاهد بودیم و برخی تلاش بر افتراق بین شیعه و سنی داشتند اما شاهد جهاد وحدت اقوام و مذاهب با توصیه امام(ره) بودیم و توطئه خنثی شد و شیعه و سنی از ایران حفاظت کردند.

وی ادامه داد: در دعواهای خلق عرب در خوزستان خود عرب های خوزستان مقاومت کردند که ما ایرانی هستیم و نمی گذاریم خوزستان از ایران جدا شود و در کردستان هم به همین ترتیب بود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: در جنگ‌ تحمیلی زنجیری که بخواهیم پلاک رزمندگان را به گردن شان بیندازند نداشتیم و آن ها از سیم های تلفن استفاده می کردند و یا این که در برخی عملیات ها شلوار یا پیراهن نظامی کامل نداشتیم و در تامین امکانات نظامی تحریم بودیم اما در این جنگ جهانی سوم با جهاد نظامی به پیروزی رسیدیم.

وی ادامه داد: مساله مدافعان حرم نیز مساله کوچکی نبود و اگر جوان های ما نبودند در مرزهای خود با داعشی های وحشی که ذره ای انسانیت نداشتند باید می جنگیدیم و ناموس ما در امنیت نبود. این گونه جهادها ایمان را تقویت کرده و امید را نیز در جامعه تقویت می کند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه سخنانش گفت: راهپیمایی میلیون ها نفر در ۱۰۶ شهر ایران را در روز عید غدیر خم امسال شاهد بودیم و جلسات جشن متعددی نیز در مساجد و محلات برپا شد و شاهد بودیم که این حرکت، حرکتی جهادی و فرهنگی بود که عمده هزینه های آن توسط مردم تامین شد و با عشق این هزینه ها صورت گرفت.

وی با بیان این که اکنون جنگ علیه جمعیت و نظام خانواده و جهاد تحکیم خانواده را شاهد هستیم گفت: تبلیغ می کنند که خانم ها حجاب را کنار بگذارند و فرهنگ بد حجابی و بی حجابی در جامعه حاکم شود و کم کم فرهنگ نیمه برهنگی را شاهد خواهیم بود.

خسروپناه افزود: قبل از انقلاب، فرهنگ برهنگی رواج پیدا می کرد و زوال خانواده شکل عجیبی گرفته بود اما انقلاب جلوی آن را گرفت.

وی گفت: خیلی از افرادی که بی حجاب هستند عفیف هستند اما توجه ندارند این بی حجابی و بدحجابی چه آسیبی به خود و خانواده شان می زند؛ از این رو همه آحاد جامعه وظیفه در قبال جهاد تبیین در این زمینه دارند. گرچه در این زمینه کم کار کرده ایم و فیلم وسریال نساخته و کتاب هم چاپ‌ نکرده ایم.

وی ابراز داشت: در شورای عالی انقلاب فرهنگی قرارگاه فرهنگی حجاب و عفاف تشکیل شده تا کار در مدارس و دانشگاه ها پیگیری و انیمیشن، فیلم و سریال تولید شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: این شورا باید قرارگاهی باشد که دستگاه های متولی را به خط کند و در این راستا چهار ستاد در شورای عالی انقلاب فرهنگی شکل گرفته و با دستگاه های حاکمیتی و جریان های جبهه فرهنگی ارتباط دارد.

وی یادآور شد: پیش از این ۷۰ درصد از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه علم و فناوری بوده است ولی شورا در دوره فعلی حوزه فرهنگ را در کنار علم به صورت جدی پیگیری می‌کند.

وی افزود: در۶ ماه گذشته ۶۰ درصد مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه فرهنگ بوده است و سازمان بازرسی کل کشور در اجرایی شدن مصوبات به ما کمک می کند.

آن چه در سریال های نمایش خانگی می گذرد زوال خانواده است

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه ابراز داشت: آن چه در برخی پلتفرم ها در چند سال اخیر در سریال های شبکه نمایش خانگی صورت گرفت؛ زوال خانواده بود؛ از این رو شورای عالی انقلاب فرهنگی ورود کرده و نظارت را بین سازمان صدا و سیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تقسیم کرد. اکنون دچار جنگ نرم فرهنگی و شناختی بسیار پنهان هستیم که در موسیقی، سینما، رمان و سریال های خانگی خود را نشان می دهد.

وی بیان کرد: آن چه طی سال های اخیر در پلتفرم های نمایش خانگی شکل گرفت، ترویج استعمال سیگار، بدحجابی و استفاده از مشروبات الکلی را شاهد بودیم و در این میان هر دستگاهی تولی گری را به گردن دیگری می انداخت؛ از این رو شورای عالی انقلاب فرهنگی تقسیم کار را در بین مسوولان صدا و سیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام داد و تقسیم مسوولیت کرد و تکلیف هر کدام از آن دو مشخص شد.

وی ادامه داد: با این تقسیم کار، سر و صدا بلند شد و داد و فریاد عده ای به هوا رفت که ما می خواهیم شبکه نمایش خانگی را تعطیل کنیم این در حالیست که ما با سینمای خانگی مخالف نیستیم و با ترویج ابتدال و فساد مخالفیم.

 

ارسال نظر: