تشکل‌ها باید آداب و رسوم مطالبه‌گری را فرابگیرند

کدخبر: 2377701
خبرنگار:

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر کشور گفت: افراد در تشکل‌ها باید بدانند در برخورد با منکرات چگونه عمل کنند که مورد سوءاستفاده دشمنان قرار نگیرد.

به گزارش روابط‌عمومی ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان خراسان رضوی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسین طاهری آکردی دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در حاشیه بازدید از ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی بیان کرد: در رویکرد جدید ستاد، کمیت تشکل‌ها مدنظر نیست و کیفیت عملکرد آن‌ها مورد توجه قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه آموزش تشکل‌ها برای برخورد با منکرات ضروری است، افزود: تذکر لسانی با دادزدن و بردن آبروی افراد، نوعی منکر است؛ در برخی موارد بدون اینکه موردی ثابت شود تذکری خارج از چهارچوب شرع و قانون داده می‌شود و دشمن از این اقدام علیه نظام سوء استفاده می‌کند.

دکتر طاهری با بیان اینکه تشکل‌ها باید آداب و رسوم مطالبه‌گری را فرابگیرند، گفت: باید مراقب بود که عده‌ای از مطالبه‌گری به حق ما برای شکل‌دادن بی‌اعتمادی به نظام و ایجاد نقطه مشترک با دشمن استفاده نکنند.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب، نقش تشکل‌های مطالبه‌گری را در امیدآفرینی در جامعه مهم توصیف کرد و افزود: مطالبه‌گری تشکل‌های مردمی باید در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و... با اطلاعات کافی انجام شود و مطالبه‌گری عقلانی با حفظ ملاک‌های دینی زمینه‌ساز معروف است.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر کشور، تشکل‌های مردمی را یکی از بالاترین ظرفیت‌های مطالبه‌گری برای احقاق حق و نظارت بر دولت برشمرد و گفت: هرچقدر مطالبه‌گری درست و سازنده افزایش یابد در مقابل، مشکلات دولت کاهش می‌یابد.

تولیدات موثر فرهنگی راهی در ترویج معروفات است

دکتر طاهری در بخش دیگر از سخنانش به عملکرد خوب ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی و رتبه اول آن در کشور اشاره کرد و گفت: این موفقیت، نشان‌دهنده فعالیت افرادی انقلابی و متخصص در این ستاد است و از مستندات ارائه شده مشخص است که مطالبه در دستگاه‌های اجرایی به‌خوبی انجام شده و ستاد‌های شهرستان‌ها را فعال کرده‌اند.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر کشور، راه اندازی سامانه «سو» توسط ستاد خراسان رضوی را اقدام سازنده‌ای برای پیگیری مطالبات مردمی و پاسخگویی مدیران دستگاه‌های اجرایی دانست و افزود: در نظر داریم این سامانه را در تمام کشور اجرا کنیم.

وی همچنین ورود ستاد خراسان رضوی در بحث تولید ملی را به عنوان یکی از بزرگ‌ترین معروفات طبق فرمایش مقام معظم رهبری، اقدامی بسیار سازنده و شایسته توصیف کرد.

دکتر طاهری خاطر نشان کرد: برگزاری نمایشگاه و انجام اقدامات فرهنگی و تولیدات محتوایی توسط ستاد خراسان رضوی که جزو وظایف ذاتی اش نیست، در ترویج معروف و کاهش منکر بسیار تأثیرگذار است و در نظر داریم این اقدامات را به کل استان‌ها تسری بدهیم.

ارسال نظر: