رئیس سازمان صداوسیما:

نظام سلطه تحمل شنیدن صدای مخالف را ندارد

کدخبر: 2378056
خبرنگار:

پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما در واکنش به تحریم چند خبرگزاری ایرانی گفت نظام سلطه تحمل شنیدن صدای مخالف را ندارد و این موضوع قبلا معلوم شده بود و حالا بیشتر اثبات شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پیمان جبلی، رئیس صداوسیما ضمن محکوم کردن تحریم اخیر خبرگزاری‌های ایرانی همچون تسنیم، فارس و شبکه تلویزیونی پرس‌تی‌وی، گفت: موضوع تحریم رسانه‌های مستقل در جهان توسط نظام سلطه موضوع جدیدی نیست و در سال‌های اخیر ما شاهد یک نوع دیکتاتوری رسانه‌ای بین‌المللی بودیم که رسانه‌های با صدای متفاوت از صدای رسانه‌های سلطه را تحمل نمی‌کند و آنها را به‌هرنحو دچار محدودیت می‌کند که در آخرین مورد آن هم شاهد تحریم برخی از خبرگزاری‌های ایرانی مثل تسنیم و فارس و مجدداً شبکه پرس‌تی‌وی بودیم.

وی خاطرنشان کرد: به‌نظر من این اقدام نشان‌دهنده دو چیز است؛ اولاً ادعاهای آزادی بیان و آزادی انتقال اطلاعات که در دانشگاه‌های غرب تدریس می‌شود و به آن افتخار می‌کنند و آن را مایه دموکراسی و لیبرالیسم خودشان می‌دانند بیش از یک ادعا نیست، پوچی آن بارها ثابت شده است و الآن هم بیشتر ثابت می‌شود، چرا که تحمل شنیدن صدای مخالف و صدایی که اتفاقاً واقعیت را بیان می‌کند، صدایی که به‌معنای واقعی، حقایق، رویدادها و پشت‌صحنه‌ها را افشا می‌کند، ندارند.

رئیس رسانه ملّی اضافه کرد: آنها به‌هیچ‌وجه تمایل به افشا یا نشان دادن آن رویدادها به‌صورت واقعی و حقیقی ندارند، مثل آنچه در ماجرای اخیر فراخوان براندازان برای روزهای اخیر اتفاق افتاد و هیچ‌گونه استقبالی توسط مردم از آن به‌عمل نیامد، افشای این شکست و افشای این ناکامی و بی‌آبرویی برای آنها مناسب نیست، لذا به بستن، ساکت کردن و خفه کردن صداهای مخالف و مستقل روی می‌آورند.

او با اشاره به اینکه نظام سلطه از تأثیرگذاری این رسانه‌های تحریم‌شده روی افکار عمومی می‌ترسند که به‌سمت ایجاد محدودیت می‌روند، افزود: نکته بعدی که به‌نظرم می‌رسد درباره تحریم اخیر خبرگزاری‌های ایرانی به آن می‌توان اشاره کرد این است که هرچقدر هم که رسانه‌های مستقل و رسانه‌های با صدای متفاوت در جهان به‌لحاظ امکانات و برد امکانات رساندن صدا به گوش مخاطبان، ضعیف باشند اما در نهایت اثر خودشان را روی افکار عمومی می‌گذارند و حتماً این رسانه‌های مؤثری بودند که توانستند صدای واقعیت را به گوش مخاطبان برسانند.
اتفاق دیگر در این راستا این است که آنها (نظام سلطه) از این‌همه تأثیرگذاری روی افکار عمومی ترسیده‌اند که به برخورد محدودیت‌آفرین روی آورده‌اند.

جبلی راجع به رسانه‌های تحریم‌شده، تأکید کرد: جای تبریک دارد به این رسانه‌ها که توانستند در فضای بین‌المللی مسیری را باز کنند که بتوانند صدای خودشان را به گوش مخاطب برسانند و تأثیرگذار باشند.

 

ارسال نظر: