رسانه ملی ظرفیتی کم‌نظیر برای تحقق عدالت

کدخبر: 2378107
خبرنگار:

رئیس رسانه ملی گفت: عدالت‌گستری مأموریت مشترک رسانه ملی و دیوان عدالت اداری است و اینجاست که اهمیت هم‌افزایی نهاد‌ها دوچندان می‌شود.

پیمان جبلی در دیدار رئیس و معاونان دیوان عدالت اداری با اشاره به جایگاه و ماموریت تعریف شده صداوسیما در قانون اساسی و اسناد بالادستی، ظرفیت رسانه ملی را برای تحقق عدالت در جامعه کم نظیر توصیف کرد و افزود: از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران و قانون اساسی توجه به عدالت در بخش‌های مختلف از جمله در حوزه‌های اداری است.

وی در ادامه برخی وظایف دیوان عدالت اداری در جلوگیری از فساد و احقاق حقوق عامه را برشمرد و گفت: معرفی این جایگاه مهم و عملکرد آن در راستای آگاه‌سازی آحاد جامعه از این ظرفیت قانونی که در اختیار مردم است، رضایت‌مندی آن‌ها را در پی دارد.

در ادامه، حجت‌الاسلام والمسلمین مظفری، رئیس دیوان عدالت اداری نیز با اشاره به جایگاه فراقوه‌ای رسانه ملی، استقلال صداوسیما در قانون را نشان از اهمیت فعالیت‌های رسانه‌ای در امتداد صیانت از حقوق عامه در قالب برنامه‌های آگاهی بخش توصیف کرد.

وی با تشریح اقدامات آن دیوان و برنامه‌ریزی‌های انجام شده، هم‌افزایی این نهاد قضایی با رسانه ملی برای اطلاع مردم از حقوق قانونی خود را ضروری دانست و آمادگی خود و مدیران دیوان را برای همکاری با صدا و سیما در قالب کمیته مشترک اعلام کرد.

در این نشست معاونان دو دستگاه پیشنهاد‌های خود را پیرامون چگونگی تعامل بیش از پیش رسانه ملی و دیوان عدالت اداری بیان کردند.

 

ارسال نظر: