فعلا خبری از تصویب حق پخش مسابقات داخلی نیست

کدخبر: 2378452
خبرنگار:

پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما می‌گوید پیشنهاد این سازمان مبنی بر پرداخت حق پخش مسابقات فوتبال داخلی توسط دولت، در کمیسیون تلفیق تصویب نشد.

به گزارش ایسنا، پیمان جبلی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره حق پخش مسابقات ورزشی، گفت: پیشنهاد سازمان صدا و سیما درباره حق پخش مسابقات داخلی این بود که همان طور که دولت حق پخش برنامه‌ها و مسابقات ورزشی خارجی را به ما پرداخت می‌کند و ما هم به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می‌دهیم همین کار را عینا برای برنامه‌ها و مسابقات داخلی انجام دهد به بیان دیگر ابتدا باید حق پخش برنامه‌ها و مسابقات داخلی مشخص شود، بعد دولت آن را به سازمان صدا و سیما پرداخت کند و در نهایت ما آن برنامه‌ها و مسابقات را با همکاری وزارت ورزش و جوانان در اختیار فدراسیون‌ها قرار دهیم.

وی یادآور شد: البته که فعلا در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با این پیشنهاد موافقت نشد، اما مصوب شد تا شش ماه بعد از تصویب و ابلاغ نهایی برنامه هفتم توسعه، صدا و سیما آیین‌نامه اجرایی این کار را بنویسد و در دولت به تصویب برساند. ما حتما در آن مقطع زمانی هم بر پیشنهاد تصویب نشده‌مان تاکید خواهیم کرد. حق وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون‌ها مسلما باید پرداخت شود، اما حالا که تامین منابع ریالی حق پخش طبق پیشنهاد ما انجام نشد، باید تمهیدات دیگری برای منبع تامین اندیشیده و پرداخت شود.

ارسال نظر: