اکبری : وقف بستر مشارکت اجتماعی مردم است

کدخبر: 1008393

وی با بیان اینکه اعتقاد دارم هر کشوری برای خودش هویت دارد و آن فرهنگ، آداب و سنت آن کشور است، تصریح کرد: وقف به عنوان یکی از آموزه‌های دینی نشأت گرفته از باورهای اعتقادی مردم کشورمان است

به گزارش «نسیم»، بازیگر پیشکسوت تئاتر، تلویزیون و سینمای کشورمان نقش اماکن مقدس و امامزادگان را در هدایت مردم به سمت دین و مقابله با تهاجم فرهنگی کشور را مهم دانست و افزود: اعتقاد جامعه کشورمان ریشه در مساجد و بقاع متبرکه امامزادگان دارد لذا سینما و تلویزیون می تواند به عنوان یک ابزار درراستای بهره گیری مناسب از این ظرفیت مورد استفاده قرار بگیرد.

اکبری ضمن تاکید براینکه استفاده از این منابع معنوی وظیفه هر هنرمندی است، ادامه داد: تبلیغ و ترویج امامزادگان واجب تعظیم (علیه السلام) در آثارهنری هویت ما را به جهانیان نشان می دهد. وی ساخت اثار بدون هویت را صرفا تولید اثری پوشالی دانست و گفت : اماکن مقدس و امامزادگان یک نماد برای جامعه است که مردم ما خود را با آنها می شناسند. این بازیگر پیشکسوت تئاتر، تلویزیون و سینما با اشاره به اینکه در آثار هنری گذشتگان نیز حضور ابنیه تاریخی و اماکن مقدسه مشهود است، خاطرنشان کرد: در تولید آثار هنری باید زمینه را با نگارش متن و قصه خوب آماده سازی کرد و بعد از آن تماشاچی را به سمت معبود سوق دهیم که استفاده از اماکن مقدس و امامزادگان در این زمینه می تواند کمک شایانی کند.

ارسال نظر: