جنتی: نخواستیم جشن هسته‌ای تحت الشعاع اکران رستاخیز قرار گیرد

کدخبر: 1018569

وزیر ارشاد گفت: عده‌ای که مقابل وزارت ارشاد آمدند، اتفاقا خیلی هم آدم‌های مذهبی نبودند/ رستاخیز را بهانه‌ای کردند تا با دولت مخالفت کنند

علی جنتی همزمان با روز خبرنگار با اشاره به حاشیه‌های «رستاخیز» و توقف اکران آن گفت: فیلم «رستاخیز» به دلیل اینکه یک فیلم دینی تاریخی است‌، آقایان مراجع بحث‌هایی روی آن دارند و ما هم نمی‌توانستیم نظرات مراجع را نادیده بگیریم. قرار بود این فیلم در ایام عیدفطر اکران شود که ما آن را به تعویق انداختیم، بنابراین مجوزمان را به هیچ وجه لغو نکردیم .

علی جنتی درباره‌ی آخرین وضعیت نمایش «رستاخیز» توضیح داد: این فیلم هم ممکن است مثل بعضی از فیلم‌های دیگر با بعضی از اصلاحات جزئی اکران شود. منتهی در آن مقطع زمانی من احساس کردم یک عده عناصری می‌خواهند علیه دولت و فعالیت‌هایش، تظاهراتی را به عنوان دفاع از تاریخ عاشورا راه بی‌اندازند و به دنبال بهانه‌گیری هستند، همان‌طور که شاهد بودید، عده‌ای دو روز در مقابل وزارت ارشاد تظاهرات کردند که خیلی هم آدم‌های مذهبی‌ای نبودند ولی این بهانه‌ای بود برای اینکه با دولت مخالفت کنند بنابراین ما اکران این فیلم را به تعویق انداختیم بخصوص که نمی‌خواستیم جشن هسته‌ای تحت‌شعاع این موضوع قرار بگیرد.

در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه از جمله چالش‌های وزارت ارشاد مخصوصا در چند ماهه اخیر در زمینه ضمانت اجرایی مجوزها است، آیا وضعیت بر همین منوال خواهد گذشت یا مذاکره با قانون گذاری‌هایی خواهید داشت؟ گفت:ما اعلام کردیم که پای مجوزی که می‌دهیم ایستاده‌ایم و واقعاً هم اینطور بوده است‌. به‌شدت از مجوز‌هایی که برای کنسرت‌ها دادیم حمایت کردیم و حتی حمایت استانداران در استان‌ها را جلب کردیم، با وزارت کشور و نیروی انتظامی نیز مذاکره کردیم که از مجوزهایی که صادر می‌شود حمایت کنند و اجازه ندهند که مجوزها بی‌جهت لغو شود .

وی خاطرنشان کرد: منتهی در حوزه کنسرت‌ها مشخص است که آقایان ائمه جمعه در بعضی جاها دخالت می‌کنند و معمولاً در سخنرانی‌ها و خطبه‌های نماز جمعه به این مسئله می‌پردازند، بنابراین سعی ما این است که احساسات دینی مردم را علیه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تحریک نکنیم، بنابراین ما با حفظ این حساسیت‌ها مجوز صادر می‌کنیم، منتهی گاهی در برخی شهرستان‌ها دخالت‌هایی که ائمه جمعه می‌کنند باعث لغو می‌شود .

وزیر ارشاد با اشاره به وضعیت سینما ادامه داد: سعی می‌کنیم در سینما تا آنجا که می‌شود اصلاحات لازم را فیلم‌ها انجام بدهند، چون گاهی بعضی از فیلم‌ها مشمول موارد اصلاحات بسیار زیادی می‌شوند که گاه تا 40 هم مورد می‌رسد ولی و ما نهایتاً مجوز می‌دهیم و پای آن هم می‌ایستیم. همین‌طور که الان می‌بینید خیلی از فیلم‌ها بعد از یکسری اصلاحات اکران شده است و در بعضی موارد دیگر هم هست که ما از مجوزهایمان نگذشته‌ایم .

ارسال نظر: