آمادگی وزارت ارشاد برای حمایت از فعالیت های مد و لباس کشور

کدخبر: 1021265

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با اعضای هیئت مدیره انجمن طراحان پارچه و لباس گفت: باید مسیر عضویت طراحان "مد و لباس" در این انجمن تسریع و تسهیل شود

به گزارش «نسیم»، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که در حوزه مد و لباس می بایست به موضوعات مختلفی توجه داشت و پارچه یکی از ضروریات آن است، همچنین توجه به طراحی مناسب و ارتقاء کیفیت و قیمت مناسب برای کاربردی کردن آثار از اهمیت بالایی برخوردار است.

جنتی فرهنگ سازی و آموزش علمی و حرفه ای را از مهم ترین ویژگی های ارتقا آگاهی جامعه و سطح دانش در حوزه مد و لباس اسلامی ایرانی بر شمرد و بر اجرای طرح های فرهنگی و آموزشی تاکید کرد.

همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر ضرورت فراگیر شدن فعالیت های انجمن طراحان لباس اذعان داشت، لازم است برای ثمر بخشی و توسعه فعالیت های این انجمن، مسیر عضویت طراحان مد و لباس تسریع و تسهیل شده و زمینه راه اندازی انجمن های طراحی استان ها نیز فراهم شود.

در این جلسه حمید قبادی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور گزارشی از همکاری های مشترک و فعالیت های در پیش روی این کارگروه و انجمن را برشمرد و از برپایی جلسات مشترک خبر داد.

هاکوپیان رئیس هیات مدیر انجمن طراحان پارچه و لباس گزارشی از فعالیت ها و عملکرد این انجمن را ارائه و اعلام داشت که بیش از 50 درصد کالای حوزه پوشاک از طریق واردات غیر رسمی صورت گرفته و این موضوع اثرات مخرب فرهنگی و اقتصادی را به دنبال دارد.

هاکوپیان با اشاره به برنامه های آموزشی این انجمن به همکاری های صورت گرفته با دبیرخانه کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور اشاره و استمرار و حمایت بیشتر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را درخواست داشت.

در این جلسه متن نامه درخواست همکاری ها و مساعدت خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط پاک بین دبیر انجمن طراحان قرائت شد.

در پایان این جلسه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از آمادگی کامل وزارت متبوع خود برای حمایت از فعالیت های مد و لباس کشور و تشکل های صنفی خبر داد.

ارسال نظر: