گرامیداشت شهدای حج خونین با حضور سردار سعید قاسمی در بهشت زهرا

کدخبر: 1025930

مراسم گرامیداشت بیست و هشتمین سالگرد قتل عام شهدای حج خونین سال ۶۶، کنار قبور مطهر این شهدا در بهشت زهرا(س) با حضور سردار حاج سعید قاسمی برگزار می‌‌شود

به گزارش «نسیم»، مراسم گرامیداشت بیست و هشتمین سالگرد قتل عام شهدای حج خونین سال ۶۶، کنار قبور مطهر این شهدا در بهشت زهرا(س) برگزار می شود .

این مراسم روز پنجشنبه 26 شهریورماه از ساعت 17 الی 18 بعد از ظهر در کنار مزار شهدای حج سال 1366 واقع در قطعه 26 با سخرانی سردار حاج سعید قاسمی آغاز خواهد شد و پس از آن قبور مطهر شهدای حج غبار روبی و گلباران خواهد شد .

در روز جمعه ۹ مرداد ۱۳۶۶ مصادف با ششم ذیحجّه سال 1407 قمری، پس از آن که حجاج ایرانی در طی تظاهرات برائت از مشرکین، «شعار مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سر می دهند، نیروهای امنیتی عربستان با یورش بر آنها تعداد ۲۷۵ تن از حجاج ایرانی را به شهادت می رسانند .

حضرت امام خمینی(ره) در پیامی به مناسبت این کشتار بی رحمانه فرمودند: اگر هزاران مبلغ روحانی را به اقطار عالم می فرستادیم تا مرز واقعی بین اسلام راستین واسلام آمریکایی و فرق بین حکومت عدل و حکومت سرسپردگان مدعی حمایت از اسلام را مشخص کنیم ، بصورتی چنین زیبا نمی توانستیم .

ارسال نظر: