رحمت امینی: تعطیلی تنها برنامه تئاتری تلویزیون مایه تاسف است

کدخبر: 1027301

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری به «نسیم» گفت: اگر مشکلی در برنامه مجله تئاتر وجود دارد، مدیران عیوب را متذکر و خواستار اصلاح شوند نه اینکه برنامه به طور کلی تعطیل شود

رحمت امینی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در گفتگو با خبرنگار «نسیم» در خصوص تعطیلی مجله تئاتر تنها برنامه تئاتری رسانه ملی اظهار کرد: این قصه سر دراز دارد، متاسفانه صدا و سیما خیلی به تئاتر کم لطف است، این رسانه به خصوص در حوزه تلویزیون این همه نیروهای تئاتر را بلعیده و از توانشان سود برده است، اما همواره از پرداختن به آن سرباز می زند.

وی افزود: هنرمندان تئاتر معمولا موفق ترین عوامل آثار تلویزیونی هستند، به عنوان مثال شما به سریال پایتخت نگاه کنید، برنامه ای که آماری تازه را در مخاطبان رسانه ملی ایجاد کرد و همه بازیگران و نویسندگانش تئاتری هستند.

امینی ادامه می دهد: چرا رسانه ملی تا به این اندازه نسبت به تئاتر بی مهر است، مدیران این فکر را نمی کنند که با کمرنگ شدن تئاتر، لطمات جبران ناپذیری به برنامه های تلویزیونی وارد می شود.

اگر عیبی وجود داشته باید رفع می کردند نه اینکه کلا برنامه را تعطیل کنند

وی با اشاره به تعطیلی برنامه مجله تئاتر تاکید کرد: برنامه مجله تئاتر تنها برنامه ای بود که در سالهای اخیر، اهالی تئاتر می توانستند آنونس ها و تبیلغات آثارشان و بررسی ها و گفتگوهایی در خصوص نمایش هاشان را تحت لوای آن برنامه، در برابر دیدگان مخاطبان قرار دهند، خب اگر مشکلی در برنامه هست، مدیران عیوب را متذکر و خواستار تغییر شوند نه اینکه برنامه به طور کلی تعطیل شود.

رسانه ملی به هنر تئاتر بی مهر است

این کارگردان تئاتر ادامه داد: به باور من رسانه ملی باید با زیر نویس کردن تبلیغ نمایش های روی صحنه، مردم را به سمت هنر نمایش سوق دهد اما متاسفانه بی مهری ها به این هنر مانع از بروز این اتفاق ها می شود.

امیدوارم مجله تئاتر احیا شود

امین با اشاره به مقوله تئاتر هراسی تاکید کرد: مشخص نیست چه زمانی ما قرار است از تئاتر هراسی دست برداریم. من نام این رفتارها را می گذارم تئاتر هراسی، هراس از مقوله ای که برای

برخی ها مجهول است. من پس از شنیدن خبر تعطیلی برنامه مجله تئاتر واقعا حرفی برای گفتن ندارم جز تاسف، اینکه تنها برنامه تاتری رسانه ملی به این آسانی از آنتن حذف می شود.

وی تاکید کرد: امیدارم با تدابیر بعدی مسئولان صدا و سیما این برنامه احیا شود و بار دیگر به آنتن رسانه ملی باز گردد و اهالی و هنرمندان تئاتر بار دیگر عرصه ای برای معرفی آثارشان در رسانه ملی داشته باشند.

ارسال نظر: