خبر جنتی از تشکیل جلسه رسیدگی به مشکلات حاشیه‌نشینان با حضور رهبری و سران قوا

کدخبر: 1037654

وزیر ارشاد در دیدار با آیت‌الله صافی گلپایگانی گفت: ۱۱میلیون نفر حاشیه‌نشین داریم/ پرداخت یارانه برای دولت مشکل‌آفرین شده است در حالی که بسیاری از مردم مستحق دریافت آن نیستند

به گزارش «نسیم»، فارس نوشت: علی جنتی ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله صافی‌گلپایگانی با اشاره به اینکه 70 هزار مسجد در کشور وجود دارد، اظهار کرد: 20 هزار مسجد زیر نظر کانون‌های فرهنگی مساجد هستند که امکانات خاصی به آنها داده می‌شود.

وی افزود: 2 هزار موسسه قرآنی در کشور فعالیت می‌کنند که از محل اعتبارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کمک‌های در راستای توسعه فرهنگ قرآنی به این موسسات داده می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه مشکلات دولت بسیار زیاد است گفت: دولت نفت را با قیمت پایین می‌فروخت، خزانه خالی شده بود و از همین رو با مشکلات بسیاری رو به رو بودیم.

جنتی تصریح کرد: امسال قیمت نفت از 100 دلار به 45 دلار رسید این در حالی بود که ایران تنها یک میلیون بشکه نفت می‌توانست بفروشد و دولت در تنگنا قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه یارانه برای دولت مشکل آفرین شده است گفت: ماهانه سه هزار و 500 میلیارد تومان یارانه به مردم داده می‌شود این در حالی است که بسیاری از مردم مستحق دریافت یارانه نیستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: وظیفه شورای فرهنگ عمومی در کشور رسیدگی به فرهنگ عمومی و نابسامانی این حوزه است.

جنتی با اشاره به اینکه خانواده‌ها در اولویت‌ فعالیت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارند گفت: فروپاشی خانواده‌ها آسیب جدی برای جامعه امروز به شمار می‌آیند که امروز متاسفانه بسیاری از جوانان رغبتی برای ازدواج ندارند و سن ازدواج دختران در حال بالا رفتن است.

وی بیان کرد: از هر پنج ازدواج یکی منجر به طلاق می‌شود که متاسفانه در برخی مواقع این طلاق‌ها در سال‌های نخست ازدواج رخ می‌دهد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تشکیل جلسه‌ای با حضور رهبر معظم انقلاب در خصوص مشکلات حاشیه‌نشینی، گفت: با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و روسای سه قوه و حضور رهبر معظم انقلاب جلسه‌ای در خصوص رسیدگی به مشکلات حاشیه‌نشینان تشکیل شد.

جنتی تاکید کرد: در حال حاضر 11 میلیون نفر در حاشیه شهرها زندگی می‌کنند که اعتیاد، سرقت، قاچاق مواد مخدر و فساد اخلاقی سر منشا حاشیه‌نشینی است.

ارسال نظر: