سید جواد هاشمی:

هنرمندان شهید، فرماندهان جبهه جهاد فرهنگی هستند

کدخبر: 2004986

این بازیگر سینما و تلویزیون گفت: هنر، خصوصا موسیقی با انقلاب و دوران دفاع مقدس پیوند محکم و ناگسستنی خورده است. همانند موسیقی ها و نواهای حماسی که در زمان و بعد از انقلاب اسلامی توسط هنرمندان ما برای مردم خوانده می شد.

سید جواد هاشمی بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »، پیرامون برگزاری کنگره های شهدای هنرمند در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری گفت: برگزاری کنگره شهدای هنرمند از این جهت که هنرمندان هم به نظر من فرماندهان فرهنگی جبهه بودند دارای اهمیت فراوانی است.

وی افزود: اگر از شهید همت تقدیر و تجلیل می کنم باید قدردان آن نقاشی ها و علائمی هم که توسط هنرمندان در پشت لباس بسیجی ها نقش می بست هم باشیم. چرا که هنرمندان می توانستند با تغییر حال و هوای رزمندگان در خطوط مختلف جبهه شورآفرینی کنند در واقع هنرمندان شهید، فرماندهان جبهه جهاد فرهنگی بودند و هستند.

این بازیگر سینما به پیوند هنر و موسیقی با انقلاب و دفاع مقدس اشاره کرد و ادامه داد: هنر، خصوصا موسیقی با انقلاب و دوران دفاع مقدس پیوند محکم و ناگسستنی خورده است. همانند موسیقی ها و نواهای حماسی که در زمان و بعد از انقلاب اسلامی توسط هنرمندان ما برای مردم خوانده می شد.

هاشمی خاطرنشان کرد: حتی در این بین مداحی هم با استفاده از گام های موسیقی در جبهه توانست اثرهای جاودان از خود برجای بگذارد. نمونه آن فعالیت هایی بود که هنرمند بزرگ کشور آقای "حاج صادق آهنگران" در زمان جنگ در جبهه های نبرد انجام می داد.

وی اضافه کرد: اگر بیشتر به این موضوع دقت کنیم متوجه می شویم که چرا امام خمینی (ره) آهنگران را خطاب قرار می دادند و به او می فرمودند که چگونه بخواند. راهنمایی ایشان برای این بود که آن ضرب آهنگ، شور و اشتیاق و آن موسیقی که انتخاب می شد شورآفرین و اثرگذار بود.

این بازیگر سینما در پایان پیرامون نقش موسیقی در دوران دفاع مقدس گفت: بر همین اساس به نظر من موسیقی دفاع مقدس راهبرد بسیار موثر برای رفتن جوانان به جبهه های نبرد حق برعلیه باطل بود.

ارسال نظر: