رئیس سازمان بسیج هنرمندان در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

باید تصویری روشن از شهدای هنرمند و سبک زندگی آنها به جامعه ارائه بدهیم

کدخبر: 2005986

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور گفت: شهدا الگو، معیار و یک تراز شایسته زیستن هستند. ما با برگزاری این کنگره ها می توانیم تصویر روشنی از آنها و سبک زندگی شهدا برای مردم جامعه ترسیم کنیم.

غلامرضا منتظری رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور پس از پایان برگزاری کنگره های شهدای هنرمند در گفتگو با خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »، عنوان کرد: یکی از وظایف اصلی ما در سازمان بسیج هنرمندان این است که بتوانیم فرهنگ ایثار و شهادت را در سراسر کشور و در میان مردم بسط و گسترش بدهیم. در حقیقت هر شهیدی در حکم یک پرچم عزت و افتخار قلمداد می شود و ما باید با برگزاری این یادواره ها این پرچم ها را پیوسته به اهتزاز در بیاوریم.

وی افزود: هدف دومین برگزاری این کنگره ها شناسایی معارف وجود در زندگی، آثار و وصیتنامه های شهدا است. زیرا اعتقاد داریم که شهدا الگو، معیار و یک تراز شایسته زیستن هستند. ما بر این اساس می توانیم با این بهانه تصویر روشنی از آنها و سبک زندگی آنها برای مردم جامعه ترسیم کنیم.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور ادامه داد: هدف بعدی از برگزاری این کنگره ها زنده نگهداشتن یاد و نام شهدا است. بویژه ایجاد ارتباط بین شهدا و نسل جدید جامعه که ارتباطی با دوران دفاع مقدس نداشته اند. زیرا برای نسل جدید قطعا علامت سوال ایجاد می شود که رزمندگان در دوران جوانی چه چیزی دیدند که حاضر شدند تا جان خود را فدا کنند.

منتظری خاطرنشان کرد: به هر جهت نظام جمهوری اسلامی در افق پیش روی نیاز به مدافعان جدی دارد. این یادواره ها هم می تواند افکار اندیشه های نسل جوان ما را جهت دهی درستی بدهد. هدف دیگر این کنگره ها نشان دادن نقش هنرمندان در دوران دفاع مقدس است. زیرا برخی ها هنوز هم فکر می کنند که هنرمندان در زمان جنگ تماشاگر میدان نبرد بودند.

وی اضافه کرد: وقتی ما 2060 شهید هنرمند را در سراسر کشور شناسایی کرده ایم این نشان دهنده این است که هنرمندان هم در طول 8 سال دفقاع مقدس پا به پای تمامی رزمندگان در شکل گیری تمامی این حماسه های غرور آفرین نقش آفرینی کردند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور یادآورر شد: یکی دیگر از اهداف برگزاری این کنگره ها ثبت و ضبط میراث فکری، فرهنگی، هنری و ادبی شهدای هنرمند ما بود. در حقیقت این آثار باید حفظ شود تا تمامی نسل ها و مردم بتوانند از آن به خوبی استفاده کنند.

منتظری در پایان گفت: سازمان بسیج هنرمندان کشور به موازات برگزاری این کنره ها و اقدامات فرهنگی و هنری دیگر، در حال تشکیل بانک جامع اطلاعات هنرمندان شهید کشور است. بر این اساس این بانک اطلاعاتی تا پایان سال 95 تشکیل خواهد شد.

ارسال نظر: