مومنی شریف در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

پرداخت به شهدای هنرمند، نیاز جامعه هنری و فرهنگی کشور است

کدخبر: 2006001

رئیس حوزه هنری گفت: برگزاری این کنگره ها بهترین فرصت برای معرفی شهدا، خصوصا شهدای هنرمند به نسل جوان و نسلی است که در دوران دفاع مقدس حضور نداشته اند.

محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری با اشاره به برگزاری کنگره شهدای هنرمند به خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »، گفت: از سازمان بسیج هنرمندان به دلیل برگزاری کنگره های شهدای هنرمند نهایت تقدیر و تشکر را می کنیم. زیرا آنها با برگزاری این برنامه ها دوباره یاد و خاطره شهدای هنرمند کشور را زنده کردند.

وی افزود: باید به این نکته اشاره کنم که هرچه بیشتر به شهدای هنرمند کشور بپردازیم برای ما و آینده فرهنگ و هنر کشور بسیار مفید و موثر خواهد بود. در واقع قبل از برگزاری اجلاسیه پایانی شهدای هنرمند کنگره هایی در حوزه های مختلف ادبی و هنری برگزار شد که در حوزه ادبیات، حوزه هنری با همکاری سازمان بسیج هنرمندان کنگره ای با عنوان "ترنم پرواز" را برگزار کرد.

رئیس حوزه هنری ادامه داد: برگزاری این قبیل برنامه های فرهنگی مصداق سخن مقام معظم رهبری است که در سخنان خود فرمودند شما کشور را از ادبیات وارداتی بی نیاز کردید. به هرحال این وظیفه ما بود که نسبت به برگزاری این برنامه اقدام کنیم و تمام همکاری خود را برای برگزاری هرچه باشکوه تر آن انجام بدهیم.

مومنی شریف خاطرنشان کرد: برگزاری این کنگره ها بهترین فرصت برای معرفی شهدا، خصوصا شهدای هنرمند به نسل جوان و نسلی است که در دوران دفاع مقدس حضور نداشته اند. تا این جوانان با آرمان ها و ارزش های والای این شهدا هرچه بیشتر و بهتر آشنا شوند.

وی اضافه کرد: پیرامون خدمات متقابل ادبیات و موسیقی به انقلاب اسلامی به این نکته باید اشاره کنم که هنر کشور خصوصا در دو حوزه ادبیات و موسیقی پابه پای انقلاب حرکت کرد. در این راه هنرمندان عزیز کشور به آرمان های انقلاب اسلامی ایمان آوردند و خود را در خدمت این آرمان ها و ارزش ها قرار دادند.

رئیس حوزه هنری یادآور شد: بر این اساس از نخستین لحظاتی که پیروزی انقلاب اسلامی اعلام می شود نواهای موسیقی که همه هم دارای محتواهای شعری بسیار خوبی هم بودند از رسانه ها پخش میشوند. از جمله این سرودها می توان به سرود "خمینی ای امام" اشاره کرد که از بخش های مختلف صدا و سیما پخش شدند.

مومنی شریف در پایان تصریح کرد: همانطور هم که می دانید هنرمندان شهید گام به گام در تمامی عرصه ها و صحنه ها همراه انقلاب بودند. این عزیزان در روزهای تنهایی و شادی انقلاب هیچگاه انقلاب اسلامی ایران را تنها نگذاشتند. در حقیقت همانگونه که انقلاب اسلامی بر ادبیات و هنر ما تاثیر داشته، ادبیات و هنر هم در خدمت انقلاب اسلامی بوده است.

ارسال نظر: