سخنگوی وزارت ارشاد:

هنوز تصمیمی برای عدم حضور سالار عقیلی در جشنواره فجر گرفته نشده است

کدخبر: 2006399

نوش آبادی در نشست خبری گفت: ابعاد حضور سالار عقیلی در شبکه "من و تو" در حال بررسی است و بعد از بازگشت عقیلی، گزارش این سفر از ایشان گرفته می شود و به اطلاع همگان می رسد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »، نشست خبری حسین نوش آبادی، سخنگوی وزارت ارشاد صبح امروز در سالن جلسات شورای فرهنگ عمومی برگزار شد. نوش آبادی در ابتدای این نشست گفت: بی تردید نقش رسانه ها در پیروزی انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست. وی افزود: نقش ممتاز مطبوعات در مفهوم سازی اهداف انقلاب اسلامی، مانند گفتمان آزادی، استقلال، ولایت فقیه فراموش نشدنی است. رسانه های داخلی کشور باید از ظرفیت های دهه فجر برای تببین دستاوردهای اقنلاب اسلامی استفاده کنند. نوش آبادی تاکید کرد: رسانه ها می توانند بازوی توانمند نظام برای پیشبرد انقلاب اسلامی در جهان باشند، ما رسانه ها را سفیر دوستی و برقرار کننده فرهنگ می دانیم و اعتقاد داریم دیپلماسی رسانه ای مکمل دیپلماسی عمومی است. وی افزود: همایش تجلیل برگزیدگان قرآن و عترت 25 بهمن برگزار می شود، همچنین بیمه فعالان قرآنی در حال پیگیری است. وی به بحث رتبه بندی سایت ها اشاره کرد و گفت: کلیه سایت های مجوزدار باید به سایت معاونت مطبوعاتی مراجعه و فرم خوداظهاری را پرکنند، هرگونه تسهیلات برای این سایت ها منوط به پر کردن این فرم است.

نوش آبادی گفت: دستورالعمل صیانت از حقوق هنرمندان و فعالان عرصه موسیقی در معاونت هنری به تصویب رسیده است.

سخنگوی وزارت ارشاد با اشاره به مراسم اختتامیه کتاب سال گفت: این مراسم با حضور رئیس جمهور در دهه فجر برگزار می شود.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص حضور سالار عقیلی در شبکه من و تو گفت: حضور خواننده سنتی کشورمان که از جمله هنرمندان و خوانندگان محبوب است، باعث شگفتی همه شد. وی ادامه داد: ابعاد این اتفاق در حال برسی است، بعد از بازگشت ایشان گزارش این سفر از ایشان گرفته می شود و به اطلاع همگان می رسد و فعلا تصمیمی برای حضور و یا عدم حضور سالار عقیلی در جشنواره موسیقی فجر گرفته نشده است.

وی در خصوص مجوز ترانه افسار چاووشی گفت: متن ترانه و اشعار مجوز گرفته است اما خود موسیقی مجوز نداشته است.

نوش آبادی در خصوص ارتباط هنرمندان با رسانه های ضدانقلاب گفت: مقررات و ضوابط اجازه نمی دهد که هنرمندان ما با آن شبکه ها ارتباط داشته باشند و این ارتباط یک تخلف است. اما فقط برخوردهای سلبی کافیت نمی کند و ما نمی خواهیم حوزه هنرمان آسیب ببیند، این مسئله نیازمند یک کار علمی، پژوهشی و آسیب شناسی است.

وی تاکید کرد: این فقط وظیفه وزارت ارشاد نیست که پاسخگوی این مسئله باشد، باید نهادهای مختلف وارد کار شوند و حرف ها و دغدغه های هنرمندان باید شنیده شود.

سخنگوی وزارت ارشاد تصریح کرد: باید فکر اساسی برای این مسئله شود، تا هر ر وز شاهد این جور مسائل نباشیم، با گفتن این جرم و تخلف است همه مسائل حل نمی شود.

نوش آبادی در پاسخ به سوالی در خصوص نظارت بر فعالیت های فرهنگی و هنری گفت: هم دولت و هم ما به عنوان دستگاه فرهنگی اعلام کردیم که فعالیت های غیرحاکمیتی را به بخش خصوصی واگذار کنیم، این سیاست تغییری نکرده است و موفقیت های خوبی هم داشته است.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص وتو کردن وزیر ارشاد برای افزایش واردات کاغذ در سال گذشته گفت: این پیشنهاد از سوی دوستان در وزارت صنعت، معدن و تجارت مطرح شده است آنها دلایل خودشان را دارند اما ما دلایل محکم تری داریم که نباید این طرح تصویب شود.

سخنگوی وزارت ارشاد در خصوص لغو مجوز هفته نامه یالثارات و فعالیت این هفته نامه در قالب سایت گفت: لغو مجوز در قالب هفته نامه بوده و این لغو دلیلی بر فعالیت شان در عرصه سایت نیست.

وی در خصوص تفاهم نامه همکاری با نیروی انتظامی گفت: نیاز به بررسی همه جانبه دارد و باید تقسیم کار شود، هر وقت همه جوانب بررسی شود این مسئله به تصویب رسیده و تفاهم نامه منعقد می شود.

نوش آبادی در خصوص کم شدن سهمیه اهالی رسانه در جشنواره فیلم فجر گفت: امسال دو مکان هم برای خبرنگاران و هم برای مردم آماده شده است، خبرنگاران امسال به جای کارت، کد دارند و ما هم اعتقاد داریم باید فضای مناسب برای حضور خبرنگاران وجود داشته باشد، اما امکان حضر همه فراهم نیست.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص مکان نمایشگاه کتاب گفت: گزینه های مختلفی وجود داشت، اما ما از میان گزینه ها به مصلی و شهر آفتاب رسیدیم، با توجه به اهتمام شهرداری برای آماده کردن شهر آفتاب و فراهم کردن زیرساخت ها برای ما هم حضور در این محل مرقون به صرفه است و همچنان منتظر آماده شدن آن مکان هستیم، هر وقت کلید آماده به دست ما رسید، اعلام می کنیم؛ هنوز نظر قطعی در این خصوص گرفته نشده است باید سریع تر به گزینه نهایی برسیم، فعلا گزینه موجود مصلی است مگر اینکه شهر آفتاب امکاناتش را فراهم کند.

وی همچنین در خصوص کانال تلگرامی که از شبکه ماهواره ای جم تبلیغ می شود، گفت: وقتی با اصل شبکه ماهواره ای مخالفیم، با این جزئیات هم مخالفیم؛ از هنرمندان می خواهیم که هوشیار باشند و فریب این وعده ها را نخورند.

ارسال نظر: