حمید بهمنی در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

سلحشور، اسوه ایمان و تقوا بود

کدخبر: 2014821

او انسانی بود به شدت مومن و پایدار در ایمان و مأنوس با قرآن و نماز. به هنگام فیلمبرداری "یوسف پیامبر" هم قبل از هر کس آیات قرآن را می خواند و بعد شروع می کرد به فیلمبرداری.

حمید بهمنی کارگردان سینما و تلویزیون از جمله سینماگرانی بود که بخشی از زندگی هنری خود را کنار فرج ا.. سلحشور سپری کرد.

این کارگردان درباره آشنایی خود با سلحشور به خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین » گفت: اولین بار که با ایشان آشنا شدم به هنگام اکران فیلم "توبه نصوح" بود؛ با یکی از دوستانم که بعدا به شهادت رسید به تماشای این فیلم رفته بودم که تحت تأثیر ایفای نقش سلحشور قرار گرفتم.

*با روی باز پذیرفت که با یک جوان همکاری کند

وی درباره اولین دیدارش با سلحشور بیان داشت: بعدتر وقتی برای تحصیل به تهران آمدم و برای پایان نامه دانشجویی ام که فیلمی با مضمون شهادت بود ایشان را دعوت کردم که در فیلم من صداپیشگی کنند. ایشان با روی باز پذیرفت علاوه بر صداپیشگی در آن فیلم دانشجویی در انتهای فیلم نیز شعری از حافظ را دکلمه کرد که به شدت اثرگذار بود.

*رفتاری که باعث خیر و برکت برای فرزندم شد

بهمنی ادامه داد: دوستی من و ایشان ادامه داشت تا زمانی که به هیأت اسلامی هنرمندان پیوستم؛ یادم می آید در یکی از شبهایی که در هیأت هنرمندان جمع شده بودیم و ایشان مسئول هیأت بود من همراه فرزند خردسالم به هیأت رفته بودم و بعد از معرفی فرزند به سلحشور درباره اینکه پسرم قاری قرآن است به او گفتم.

بهمنی افزود: سلحشور به محض اینکه فهمید فرزندم قاری قرآن است و برای اینکه او را تشویق کند پشت تریبون رفت و گفت امشب در خدمت نوجوانی هستیم که می خواهد با صدایش به ما هدیه دهد...همان رفتار بود که باعث خیر و برکت برای پسرم شد و وی قرائت قرآن را ادامه داد.

*خوابی که تعبیر شد

کارگردان "گلوگاه شیطان" با بیان اینکه در پروژه "یوسف پیامبر" از نزدیک کنار سلحشور فعالیت کرده بود به نسیم آنلاین گفت: پیش تولید "یوسف پیامبر" آغاز شده بود که یک شب همسرم در خواب دید در حال خواندن سوره یوسف است؛ یک روز بعد سلحشور با من تماس گرفت و گفت می خوام کارهای تصویربرداری مربوط به پشت صحنه سریال را شما انجام دهید. آن خواب باعث شد حتی یک لحظه ام تردید نکنم و با جان و دل در خدمت ایشان باشم.

* وی انسانی بود به شدت مومن و پایدار در ایمان و مأنوس با قرآن و نماز

حمید بهمنی درباره زندگی شخصی فرج ا.. سلحشور بیان داشت: وی اسوه ایمان و تقوا بود، او انسانی بود به شدت مومن و پایدار در ایمان و مأنوس با قرآن و نماز. به هنگام فیلمبرداری "یوسف پیامبر" هم قبل از هر کس آیات قرآن را می خواند و بعد شروع می کرد به فیلمبرداری.

این کارگردان درباره آخرین همکاریش با سلحشور به نسیم آنلاین گفت: تابستان امسال بود که برای احوالپرسی به دفتر ایشان رفتم. یادم می آید که ماه مبارک رمضان بود و ایشان درگیر تولید یک سری فیلم کوتاه قرآنی شده بودند. از ایشان خواستم که اگر کاری هست کمک کنم ولی وی گفت این کارها کوچک است و ممکن است مناسب شأن شما نباشد اما من که فقط می خواستم دینم را به وی ادا کنم گفتم هر چه هست با جان و دل انجام می دهد و برای فیلمبرداری دو کار کوتاه به مشهد و شمال رفتم.

*در لحظات آخر هم باانرژی بود و سعی می کرد با یاد خدا آرام باشد

حمید بهمنی در بخش دیگری از گفتگوی خود با نسیم آنلاین با بیان اینکه باور نمی کند آدمی که نه سیگار می کشید و نه دارای مشکلات تنفسی قبلی بوده ناگهان به سرطان ریه مبتلا شده باشد اظهار داشت: همواره برایم جای سوال بود انسانی که چه در هنگام زندگی شخصی و چه در هنگام زندگی حرفه ای سعی می کرد با سلامت کامل و به بیان دیگر حلال زندگی کند چرا دچار سرطان شد آن هم سرطان ریه بخصوص که ایشان نه اهل دود و دم بود و نه چیز دیگر.

وی ادامه داد: شاید موفقیت همه جانبه ای که سریال "یوسف پیامبر" در سطح جهان داشت باعث شد دشمنان اسلام بخصوص صیهونیست جهانی توطئه ای را برای از بین بردن ایشان از طریق مسمومیت بچیند.

این کارگردان خاطرنشان کرد: این را هم درنظر بگیرید که ایشان می خواست سریال "موسی" را بسازد و البته که فراگیری "یوسف پیامبر" کمک میکرد که "موسی" بیشتر از قبل و بهتر از قبل دیده شود. به همین دلیل می توان این فرضیه را طرح کرد که صیهونیست جهانی به سرکردگی رژیم غاصب اسرائیل توطئه ای ترتیب داده و از طریق مسموم کردن یا روشی دیگر در درازمدت اسباب سرطان ایشان را فراهم کرده است.

حمید بهمنی با اشاره به انرژی بالای سلحشور در آخرین روزهای زندگیش به نسیم آنلاین گفت: ایشان حتی تا لحظات آخر هم باانرژی نشان می داد و سعی می کرد با یاد خدا آرام باشد. به هر حال یادتان نرود همان طور که دانشمندان هسته ای ما را ترور می کنند این چهره های فرهنگی هم در معرض توطئه هستند.

*یک سال بستری بودم و حتی یکی از مسئولان ارشاد سراغم نیامد اما سلحشور مرتب به من سر می زد

بهمنی که خود جانباز شیمیایی است با اشاره به خاطراتی از بستری شدنش در بیمارستان اظهار داشت: یادم می آید در سال 86 که حدودا یک سال بستری بودم و حتی یکی از مسئولان ارشاد به سراغم نیامد سلحشور چند بار به من سر زد و مرتب هم رفقای مشترک را پیش من می فرستاد که ببیند کمبود و مشکلی نداشته باشیم.

وی ادامه داد: همه این کمکها را طوری انجام می داد که هیچ کس نفهمد. این را مقایسه کنید با مدیرانی که هر جا می خواهند بروند قبل از خود عکاس و روابط عمومی هایشان را می فرستند.

ارسال نظر: