مسیرهای برگزاری مراسم نمادین تشییع حضرت زهرا (س) در شهرستان‌های استان تهران

کدخبر: 2017624

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران گفت: مراسم باشکوه تشییع نمادین حضرت فاطمه زهرا (س) در بسیاری از شهرها و مناطق کشور و همچنین استان تهران در شب شهادت این بانوی بزرگوار اسلام برگزار می‌شود.

به گزارش « نسیم آنلاین » به‌ نقل از روابط‌ عمومی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران، حجت‌الاسلام سید محسن محمودی در جمع خبرنگاران در ارتباط با تشییع نمادین حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: نزدیک به 15 سال است که این مراسم باشکوه در شهرستان ورامین برگزار می‌شود و امسال نیز با شکوه‌تر از سال‌های پیش این مراسم اجرا می‌شود.

وی گفت: اگر از من بپرسند کدام یک از اقداماتت در زندگی را امید داری که آبرویی برای روز قیامت باشد، بنده تشییع نمادین حضرت زهرا (س) را ذکر خواهم کرد، ما خدمت‌گذار خانم و مجری برنامه هستیم، صاحب اصلی برنامه خود حضرت هستند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران با بیان این‌که مراسم بزرگداشت روز شهادت حضرت زهرا (س) در شهرستان ورامین در دو بخش برگزار می‌شود، گفت: بخش اول ساعت 10 صبح یکشنبه و روز شهادت است که با هماهنگی اداره تبلیغات اسلامی ورامین، هیئت‌های مذهبی این شهرستان سینه زنان به سوی میدان امام خمینی (ره) حرکت خواهند کرد و در این میدان به عزاداری می‌پردازند و بخش دوم شب شهادت است که مراسم تشییع نمادین برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام محمودی در خصوص شهرهایی که این تشییع نمادین را برگزار می کنند، گفت: این مراسم باشکوه در بسیاری از شهرها و مناطق کشور و همچنین استان تهران برگزار می شود.

وی اضافه کرد: این مراسم معنوی در ورامین از مسجد صاحب الزمان (عج) به سمت میدان امام خمینی (ره) و گلزار شهدای سید فتح الله تا گلزار شهدای گمنام برگزار می شود و همچنین در قرچک از مسجد صاحب الزمان (عج) آغاز می‌شود و تشییع کنندگان به سمت خیابان شهید رجایی تا مسجد جامع قرچک حرکت می‌کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران یادآور شد: این مراسم همچنین در پیشوا از مسجد امام خمینی(ره) به سوی حرم مطهر حضرت جعفر بن موسی(ع) برگزار می‌شود و نیز در پاکدشت از میدان آزادگان مقابل دفتر امام جمعه به سوی مصلی برگزار خواهد شد.

وی افزود: مراسم تشییع نمادین حضرت فاطمه زهرا(س) در منطقه خیر آباد ورامین از فاطمیه (س) به سوی مصلا برگزار می شود و مردم منطقه باغ خواص ورامین نیز بر برای برگزاری این مراسم از مسجد بقیة‌الله به سوی علی‌آباد این منطقه حرکت خواهند کرد.

امام جمعه موقت ورامین اظهار داشت: این مراسم در شهرستان قدس نیز از میدان قدس تا مصلی برگزار می‌شود، همچنین در قیامدشت عزاداران از مقابل مسجد الزهرا(س) به سوی مزار شهدا حرکت خواهند کرد و این مراسم معنوی در پوئینک ورامین نیز از مسجد پنج تن تا بلوار برگزار می‌شود.

این مسئول گفت: در بخش جوادآباد نیز تشییع نمادین حضرت زهرا (س) از مقابل مسجد خاتم الانبیا (ص) به سوی مسجد اعظم جواد آباد برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: مراسم تشییع نمادین حضرت فاطمه زهرا(س) در شب شهادت این بانوی بزرگوار و مصادف با یکشنبه 23 اسفند 94 پس از نماز مغرب و عشاء در شهرستان‌های استان تهران برگزار می‌شود.

ارسال نظر: