نوروزبیگی در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

فیلمیران، پخش کننده "سلام بمبئی" خواهد بود/ به هیچ وجه برای "ربوده شده" لابی نکردم

کدخبر: 2020171

جنس فیلم و تولید آن در بخش خصوصی ایجاب می کند که به فکر اکران سراسری آن باشیم برای همین پخش فیلم را به فیلمیران واگذار کرده ایم و سعی می کنیم آن را در بهترین زمان ممکن روی پرده بفرستیم.

جواد نوروزبیگی تهیه کننده سینما و تلویزیون که مدتی پیش از نوروز بخش عمده تولید تازه ترین فیلمش "سلام بمبئی" را در هندوستان به انجام رسانید از جمله تهیه کنندگان سینمای ایران بود که با فیلمهای مختلفی نظیر "ماحی" و "ربوده شده" متقاضی حضور در جشنواره فیلم فجر بود اما هیچ کدام از این آثار وارد جشنواره نشدند.

در این میان عدم راهیابی "ربوده شده" تازه ترین فیلم بیژن میرباقری به بخش مسابقه جشنواره سی و چهارم بیشتر از بقیه آثار مورد تعجب مخاطبان واقع شد و همان زمان هم برخی از تلاشهای نوروزبیگی برای وارد کردن این فیلم به جشنواره خبر دادند.

نوروزبیگی در گفتگو با نسیم آنلاین درباره تازه ترین وضعیت "ربوده شده" و اینکه آن را اکران خواهد کرد یا پیشتر به فکر رونمایی جشنواره ای آن است بیان داشت: برای حضور "ربوده شده" در بین الملل فجر نام نویسی کرده ایم و امیدواریم اتفاقاتی که در جشنواره فجر افتاد در بین الملل نیفتد و فیلم ما بتواند در جشنواره حضور داشته باشد.

وی با رد شایعات مرتبط با لابی اش با رضا میرکریمی برای وارد کردن فیلمش به جشنواره سی و چهارم فجر و به دنبال آن تسهیل حضور در بین الملل فجر گفت: خدا شاهد است که هیچ صحبتی با میرکریمی برای حضور فیلم ام در بین الملل فجر انجام نداده ام و در مورد جشنواره سی و چهارم فجر هم فقط با محمد حیدری دبیر جشنواره صحبت کردم و درباره چرایی عدم حضور "ربوده شده" پرسیدم.

*فکر کردم نکند مشکل با شخص من است

نوروزبیگی در شرح دیدار خود با محمد حیدری دبیر جشنواره سی و چهارم گفت: طبیعی است هر تهیه کننده ای پشت فیلمش می ایستد و من هم وقتی دیدم فیلم مان در بخش مسابقه پذیرفته نشده پیش خودم گفتم نکند اتفاقات پشت پرده ای جریان داشته و مسأله نه با فیلم که با شخص خودم است. برای همین به دبیرخانه رفتم و با حیدری گفتگو کردم. این گفتگو هم کاملا تعامل برانگیز بود و در نهایت هم به تصمیم هیأت انتخاب احترام گذاشتم.

*فقط 4 روز فیلمبرداری "سلام بمبئی" در تهران مانده

تهیه کننده آثاری چون "ملبورن" و "سیزده 59" درباره وضعیت تولید پروژه مشترک "سلام بمبئی" که با همکاری یک کمپانی بالیوودی تولید می شود به نسیم آنلاین گفت: بخش عمده فیلمبرداری انجام شده و فقط 4 روز فیلمبرداری در تهران مانده است که آن هم ظرف روزهای آینده انجام خواهد شد.

نوروزبیگی درباره اینکه "سلام بمبئی" را برای جشنواره سی و پنجم نگه می دارد یا اکران خواهد کرد بیان داشت: جنس فیلم و تولید آن در بخش خصوصی ایجاب می کند که به فکر اکران سراسری آن باشیم برای همین پخش فیلم را به فیلمیران واگذار کرده ایم و سعی می کنیم آن را در بهترین زمان ممکن روی پرده بفرستیم.

*برای پخش فیلم از باتجربه ها مشاوره می گیرم

این تهیه کننده که سال قبل دفتر پخش خود را هم راه اندازی کرده و یکی از محصولات خودش با نام "دیه گو مارادونا" را پخش کرد که البته فروش خوبی نداشت در پاسخ به این سوال که آیا فعالیتهای پخش را جدی تر دنبال خواهد کرد یا خیر به نسیم آنلاین گفت: برای پخش فیلم برنامه هایی دارم و در درجه اول سعی می کنم از پخش کنندگان با تجربه تری که در سینمای ایران هستند و از جمله علی سرتیپی و دفتر پخش فیلمیران مشاوره بگیرم.

وی ادامه داد: در نظر دارم با این مشاوره ها و البته چینش یک تیم خوب و پویا در زمینه پخش فیلم هم فعالتر و البته به روزتر عمل کنم تا به اتفاقاتی که سال قبل به دلیل کم تجربگی در حیطه پخش رخ داد دچار نشوم.

ارسال نظر: